Härlig påskhelg

Oj vilka fullproppade dagar det har varit. Har haft det riktigt trevligt även om det har varit mycket.
image105
I torsdags var jag i Kävlinge tillsammans med mina vovve-gossar och hälsade på Iréne på Starax Kennel. Det var mycker kul att få träffa alla hennes fina och underbara vovvar. Och det var inte bara det! Angelica var där med Ayla och Zorro. Och sedan var Jessica där med sina hundar Argus och Center. Så det var mycket huskysar som sprang rundor! Adam blev störtförälskade i Irénes Happy och lämnade henne inte ur sikte på de 5 timmar vi var där och hälsade på. Han var jätte förälskad. Så rart. Där var även en familj hos Iréne som hade sett Adam på Malmö Internationella och blivit mycket kär i honom. Så lyckat att Adam var där den här dagen då! image106Barnen i familjen pysslade om Marco en massa också, så han var verkligen inte bortglömd.  Men en sådan urgullig valp kan ju aldrig någonsin bli bortglömd förstås. Efter att den trevliga Adam-förtjusta familjen hade åkt hem så satt jag, Angelica och Iréne och pratade husky i två timmar. Det är så kul att kunna prata med folk som är lika "galna" som jag. Lasse tycker mest att det är jobbigt och orkar inte lyssna på mig när jag pratar husky.

På kvällen sedan så kom Lisette hem på besök och vi satt uppe och pratade till klockan sex på morgonen! Egentligen hade vi nog tänkt somna vid tolv-ett något men det blev inte av för först pratade vi en massa och sedan satt vi image107uppe och väntade på att Lasse kom hem från jobbet kl halv fyra. Och sedan satt vi alltså uppe en stund till efter det. Stackars Lasse fick inte mycket sagt de timmarna, men han hade nog ganska kul i alla fall.

I fredags gick jag och la mig kl åtta på kvällen , somnande kl tio och sov sedan till kl åtta lördag morgon. Detta behövde jag verkligen eftersom jag inte sovit mer än två och en halv timme natten innan. Hundarna hade verkligen ingen respekt för att jag inte gått och lagt mig förrän kl sex på morgonen. Eller, lite respekt hade de kanske för de väckte mig inte kl åtta som de brukar utan väntade till kl elva. men efter det så var det full fart hela dagen. Men lyckligt nog träffade vi först två huskys i hundrastgården på morgonen (vars ägare retade gallfeber på mig... grrr), sedan hämtade Calle, Emelie och Diva oss och vi lät de galningarna busa med varandra och alltihop kulminerade på eftermiddagen då vi bestämt träff med Petra, Hugo och Elvis i hundarastgården. Det blev alltså massa bus under dagen.
image108
I går kväll kom en underfamilj hit på besök. De kom kl tre på eftermiddagen och åkte hem kl tre på natten. Vi hade så sanslöst roligt. Hoppas att vi kan göra om det snart igen!!! Kanske med några färre utbrott och bamse-plåster. Hihi. Puss på er!!!

Kommentarer
Postat av: angelica

Hej gumman!!
Såg att hemsidan var stängd *suck*
Snacka om jag var stelfrusen när vi var hos irene!!
*skratt*
kul hade vi i alla fall.. Marco och adam var i sitt esse *skratt*
Kanske har du några foto på mina skithögar med? *ler*
Fina dunbollar (adam och marco)

Puss o kram angelica

2007-04-08 @ 21:49:09
URL: http://web.comhem.se/anglayzors/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0