Vilken lättnad

Det har blivit många korta blogg inlägg de senaste dagarna om uppsats och uppsats hetsande. Men nu kan jag med glädje säga att de två tunga uppsatserna den här terminen (på 1000 resp 2000 ord) är nu inlämnade som 1st drafts. Är de inte bra, tja, då får jag göra ett ännu bättre jobb när jag ska in med final draft. Men det känns ändå ganska oki så som det är nu.

Kom på precis när jag skickade in den ena uppsatsen att jag hade glömt att numrera sidorna. Det var klumpigt gjort eftersom jag tänkte på det flera gånger, men det är inte hela världen. Allting annat ska praktiskt taget vara oki. Hurra.

Nu ska jag snart hoppa in i duschen, gå en långrunda med hundarna och sedan städa hela lägenheten. Den har lite fått stå och förfalla de här dagarna när jag spenderat praktiskt taget varje timme hemma vid datorn. När solen stiger över husen mot eftermiddagen och skiner in i vardagsrummet ser man hur det ligger som ett lager med päls på parketten. Och man skulle ju kunna tro att Lasse skulle ta tag i dammsugaren och ta sig en sväng om i lägenheten, men då skulle man tro väldigt fel.

Men nu ska det bli så skönt, skönt att hoppa in i duschens varma strålar och skölja bort all uppsats stress!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0