Hönsfest på Elisetorp!

Igår hade vi en liten trevlig tjejkväll här hemma! Lasse var glad att han kunde rymma till jobbet innan, som han utryckte det, lägenheten förvandlades till en "jäkla hönsgård". Strunt prat säger jag bara! Tror minnsan inte att vi sa en enda sak som inte var extremt nödvändig och genomtänkt på hela kvällen.

Kvällen skulle först bara innebära att jag och Emelie skulle dricka lite vin tillsammans. Sedan pratade jag med Stéphanie och hon skulle, hör och häpna (!), inte jobba  på fredagkvällen. Så jag frågade om hon ville joina oss och det ville hon. När det nu ändå blev lite mer folk så tänkte jag att ingen tjejkväll är ju kompett utan Frida. Så nu var vi ett gäng på fyra. Iréne och Angelica hade redan åkt upp till Norrköping inför dagens hundutställning så det var lite svårt för dem att komma. Och andra som jag hade velat fråga är det inte lönt p g a korkade anledningar. Vi blev fem stycken allt som allt då även lillasyster Bella anslötsig till tjejfesttruppen!

Vi åt mat, spelade spel, drack lite vin/cider, pratade en maaassa och sjöng karaoke, När Emelie och Bella stämde upp till sång stack Adam in huvudet under soffan i protest! Lilla gubben :-(

Stéphanie bröt upp först då hon skulle upp och jobba tidigt idag. Fick ett ursnuggt armband av henne som jag burit hela dagen idag. Hon köpte det i Indien när hon var där nu i sommar. Fantastiskt snyggt!!!

Resterande skara höll ut i två timmar till innan tröttheten slog till igen (förutom hos Frida, som nog borde ha varit tröttast av oss alla!). Emelie och Bella delade taxi hem då de nästan är grannar numera. Systramin har stulit min granne! Grr!

Frida och jag tågade iväg till tåget (haha) tillsammans med våra fyra vargar. Allt gick mycket smidigt och trots festivalpådraget i Malmö lyckades Frida få plats på tåget till Lund, wow!

Någonting mycket mystiskt inträffade dock mellan mitt hus och det tillfälle då Frida klev på tåget: När jag kom hem upptäckte jag att hundarna var förfärligt sotiga på alla vita delar, och när jag kom in i badrummet upptäckte jag förskräckt att jag själv var lika sotig och solkig. Hur hade detta gått till? Dock tänkte jag inte så mycket mer på det (sängen lockade!) så jag tvagade mitt svarta ansikte och skrubbade händerna och soooov. Idag ringe Frida och frågade lite konfunderat om jag varit alldeles svart när jag kom hem? Hon hade då nämligen blivit lika nersmutsad som jag, men ingen av oss har den minsta aning och HUR vi och tillhörande hundar blivit så otroligt lortiga!!! Myyystiskt!

Allt som allt var det en jätte trevlig kväll. Får vi ta och göra om snart, eller hur???


Kommentarer
Postat av: GimGim

Vilka fina vovvar!! =) HAr själv en alaska husky =P goa snubbar =)

2007-08-18 @ 23:01:12
URL: http://headintheclouds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0