Hörtefest 2007

Min farmor har 12 syskon!

Min pappa har därmed en massa kusiner, och jag har en enorm mängd med näst kusiner som jag inte har den minsta koll på, förutom några utvalda Höllviken/Växjöbor. Ungefär vart tredje år så anordnas det en stor Hörte-klan-fest. Det brukar vanligtvis vara tre par som håller i det, vara av ett är ett där det ingår ett av syskonen från Hörte.

Du brukar vara mycket trevligt och så var det även igår.

Det äts mat, dricks drycker, sjungs, spexas, leks och busas en massor. Och naturligtvis är det en massa nyheter som måste uppdateras. Alla i generationerna över en själv vill ju veta allt om vad man sysslar med för tillfället. Så är det ju! Som vanligt tycker ju folk att det är konstigt att jag inte vill arbeta med sång i framtiden. Och visst, det hade nog kunnat vara otroligt spännande och är en fantastisk dröm men jag tror inte att jag har den energin att jobba så mycket för något som i slutändan bara blir ett jobb. Då börjar jag hellre ta lektioner igen och uppträder på amatörteatrar och spex istället!

En extra grej som var rolig var att ett par hade med sig två stycken Shibor från Chonix kennel, som tydligen ligger i Malmö. Vet inte hur jag har kunnat missa det!!! Ska definitivt titta in där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0