Husplanerna har satt igång på nytt!

Den senaste veckan har varit relativt lugn vad gäller husplanering. När allt var klart inför husköpet i pappersväg tror jag att jag och Lasse hade en tyst överenskommelse att inte prata för mycket om det... i alla fall inte på ett litet tag.

Idag har det i alla fall satt igång igen, och nu är det tusen gånger värre. Först åkte vi till Bauhause och undersökte badrumsinredning och kom ganska snabbt fram till att deras saker kostade mer än vad designen var värd! Redan smått trötta i fötterna, efter att redan ha vandrat runt en stund i ny öppnade djurbutiken Arken, vandrade vi bortåt K-rauta (eller något sådant...). Vår plan här var att undersöka priset på vårt planerade staket. Det låg ungefär där vi hade tänkt oss för hela kalaset, dock verkade det mindre troligt att få tag i allt virke så snart som vi behöver. Så vi har fått tänka om en smula, men det kommer bli bra i slutändan i alla fall. Det viktigaste är helt klart att få upp ett avgränsande skydd på minst 1800 mm högt så att våra älskade vovvar absolut inte kan försvinna på något håll. Klart vi ska ha hundgårdar också, men det är ju roligt om de kan springa fritt på hela tomten. Vad är meningen med att flytta ut på landet annars???

I morgon ska jag till Beijers bygg och få någon att lyssna på mig, trots att jag bara är en brud. Sedan får jag ta och sticka ut till Hornbach en sväng också och kolla deras priser på alla olika badrumssaker. Kan bli kul, dock innebär det ännu mer ont i fötterna. Blärk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0