Internationell Utställning Ronneby 12 Augusti

Oj vilken rolig helg det varit!!!

I lördags så hämtade jag Lasse efter att han slutat jobba i Malmö. Efter att ha fixat några saker i Malmö (bl a köpt tält) så satte vi av mot Ronneby. Lasse hade inte sovit mycket under natte så han spenderade den större delen av bilfärden upp med att ligga och snarka, faktiskt på min begäran. Under tiden lyssnade jag på min ny införskaffade CD-bok Eragon. Såg filmen för någon vecka sedan och jag fick känslan av att hela storyn var snabbspolad. Oj vad rätt jag hade! Nu när jag har börjat lyssna på CD boken så upptäcker jag att jag har rätt. Det är så otroligt mycket mer i boken än vad det var med i filmen. Kul!!!

Vi stannade hos Lasses pappa (B) i Ronneby under natten. Det var verkligen jätte skönt att inte behöva köra upp tidigt på morgonen i söndags utan behövde inte gå upp förän halv sju (istället för klockan fyra). Mina nybadade hundar blev totalt ner dammade nere på gården där vi först träffade B. Men som tur är så föll det ganska enkelt av när jag klappade dem.

Så på söndagen så åkte vi till utställningen i Ronneby. Efter en väntan på 1 timme så var det dags. Även om det är tråkigt att gå upp tidigt så är det ganska skönt att veta precis när man ska in i ringen istället för att bara vänta, vänta och vänta... Marco och jag var först in i ringen. Vi fick springa ett varv, sedan fram och tillbaks. Domaren tryckte och kollade lite på honom och sedan fick vi pris som BIR-valp med HP. Wuhu! Snabbt, snabbt ut ur ringen och byta hund och byta nummerlapp. Naturligtvis tog det lite för lång tid eftersom jag är så klumpig, men tack vare att Lasse var med så gick det relativt smärt fritt ändå.

Adam tävlade i sin klass tilsammans med sina syskon Kenzo och Falco, och naturligtvis även Fridas Oscar. Jag blev så glad när Adam fick en kvalitets ett och äntligen vårt efterlängtade CK!!! Jippie!!! När jag hörde domaren prata med ringsekreteraren och att hon sa "2 CK, och ett HP" (Adam var 2:a i klassen efter Oscar), så ville jag redan då börja hoppa och skutta, men fick behärska mig tills det blev "officielt". Så roligt! För första gången fick vi tävla i Bästa Hanhunds konkurancen och där slutade vi som 2 a. Oscar blev Bästa hane 1:a. Då både Oscar och Adam är juniorer så fick ingen av dem CACIB:et utan det gick till bästa hanhunds 3:an. Men Adam blev i alla fall 2:a i den tävlan, hurra!!! Det kändes som om han fått 5 Cert och 17 CACIB och inte "bara" ett CK. Hihi.

Bästa tik blev Irénes Happy och hon fortsatt även vidare och blev BIR. Frida och Oscar plockade därmed BIM:et. Detta var nog även Oscars 3:e cert, om jag inte minns fel... :-D. Och Happys 3:e BIR!

Under eftermiddagen hade vi fyra (Jag, Lasse, Frida och Irre) + hundarna mycket trevligt i den brännande solen tills det var dags för final tävlingarna. Tyvärr hade jag inte jobbat tillräckligt mycket med Marcoi under väntan så han var rent tokig i BIS-valp finalen. Han kunde inte på något sätt förstå varför han inte fick leka med alla de andra tokroliga valparna. Varför var mamma en så tråkig tant för???

Bättre lycka nästa gång helt enkelt, hihi.

Allt som allt en fantastiskt rolig helg med allt man kan kräva i "rolighets-väg". Att Lasse dessutom var med förhöjde det hela ofantligt. Är så kul att kunna dela det som jag tycker är så roligt med den man älskar!

Nu har vi två veckors pause med sedan är det dags för  tre utställningar tre helger i rad. Jag är därför glad att det inte blev något Norrköping/Nyköping för mig den här gången. Då hade det blivit 5 helger i rad, Ronneby inräknad. 6 utställningar på 5 helger? No no no... :-D

Nästa stop: Skurup med Marco. Adam får också följa med för Lasse ska nog fixa iordning i köket med lister och annat tråkigt :-D

image138

image139

Kommentarer
Postat av: Fridha

Hej Darling! Tack själv=)
Men du=) Det är 4 stycken CERT han har nu fast aja de spelar ju ingen roll för han har tre i allfall.
puss puss

2007-08-14 @ 15:03:31
URL: http://Fridha.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0