Skola i höst

Det var med en oerhörd lättnad jag idag läste ett mail skickat från studievägledaren på CTR i vilket det stod att bara jag skickar in en efter anmälan till teologi-programmet så ordnar hon resten. Jag har sökt engelska fortsättningskurs som första val och eftersom att jag har kommit in på det så har alla mina andra alternativ sökts. Inte så bra när man i Juni månad inser att man gjort fel val och egentligen vill komma in på sitt andra val. Tack och lov att de kunde ordna det hela på CTR. Är så otroligt lättad att jag knappt vet vad jag ska göra av med all den energi som innan gått åt att oroa sig för utbildningen och som nu "blir över". Ja ja, jag får använda den till att oroa mig för om jag har valt rätt och om detta verkligen är vad jag vill göra istället.

Valet är så svårt. De ligger så nära varandra mina två val, och ändå så långt borta. Men de ligger nära "mitt hjärta" båda två. Herregud, jag hoppas verkligen att det är rätt val jag gör. I detta yrke kan jag få göra allt jag vill, i det andra, ja, jag tror inte att där är samma möjlighet. Det känns som en "fulare" och mer "tävlingsinriktad" värld.

Detta kommer bli bra. Det känns så tryggt inom mig. Som om jag äntligen kan luta mig tillbaks och plugga med ett mål. Fast, det är ju också lite sorgligt... det är ett slut på pluggandet. Hade jag fått hade jag "pluggat" resten av livet. Jag älskar att plugga! I alla fall sedan jag slutade IB :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0