Älskar min röding!

Idag har jag extra mycket kärlek att ge min lille Marco. Han räddade mig idag!

Fast, dagen började verkligen inte så positivt... Efter att bara ha varit vaken i två timmar idag var jag nära att vilja sälja dem allihop!

1. Fick torka upp "usch-usch" eftersom Adam fortfarande mår dåligt + att Clark hade trampat i det så där var äckliga fotavtryck i hela hallen!

2. Armarna slets nära på itu när hundarna fick fnatt under morgonrastningen.

3. Försökte äta frukost och samtidigt skydda maten från 3 olika husky inkräktare.

4. Marco och Clark var sjövilda i vardagsrummet efter att de ätit och varit ute. De flög fram och tillbaks, och till slut flög Clark rakt in i en av Lasse inglasade tavlor som stod på högkant. I slowmotion såg jag tavlan falla: !!!KRASCH!!! Fick plocka glas, hålla bort hundar och gråta av frustration, allt på samma gång. Och efter 15 minuters små plockande med glaset var nu högra handen sönderspetsad. Och när jag nu också började gråta även pga smärtan blev hundarna så förtvivlade och ville ju hjälpa och trösta mig...

Men sen åkte jag iväg i några timmar på körframträdande. Mycket trevligt. För att få chans att lugna ner mig lite extra så satte jag in Marco i bilen då jag kom hem från kören och vi körde bort till elljusspåret för att vandra lite. Det var väldigt mysigt och jag kände hur frustrationen lämnat mig helt... tills dess att jag upptäckte att jag gått vilse. Vad sjutton är det med den här dagen???!!! Till slut gav jag upp och lät Marco bestämma vart vi skulle gå. Och tackvare honom så kände jag plötsligt igen mig! Hade det inte varit för Marco hade jag fortfarande varit där ute i labyrinten av elljusspår!!!

Därför är Marco Rebeccas extra stora stjärna idag :-D

Kommentarer
Postat av: Ullis

Det är så roligt att läsa din blogg , känner nämligen igen mig *haha* Vad skönt att Marco hitta vägen åt dig. Imorse undra jag om Lady är i trotsåldern?? Hon drar mig åt alla olika håll=))

Ha det bra...
Kram Ullis

2007-12-03 @ 10:06:05
URL: http://www.bergtuvas.se
Postat av: Ellen

Känner också igen mig...En typsikt "Husky" Dag..va beredd på fler=)

2007-12-03 @ 11:58:58
URL: http://www.artic-lines.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0