Julbord med kören

Trots att jag inte varit med i kören jätte länge så fick jag "äran" att komma med på vad de kallar för "lille jul", vilket är julbord på en hemtrevlig restaurang i byn. Alla körmedlemmar och respektive var välkomna och vi var nog runt 80-90 personer där.

Det var god mat och trevligt sällskap. Och en hel del framträdanden, vilket alltid är roligt. Självklart var det även en hel del julsångs-körande.

Jag var överlycklig dessutom för att Lasse velat följa med. Det gjorde hela kvällen 1000 gånger bättre. Även om han kanske inte kommer att låta sig luras med en gång till... men vem vet. Kanske för att göra mig glad...?

Efter efterätten, som jag inte alls kunde få i mig efter all julmat, så kom C, kantor-körledare-arrangör, och frågade om där inte var någon sång jag skulle kunna tänka mig att sjunga. Jovisst kunde jag tänka mig det (styrkt av peppningar från Lasse och bordskamrater). "Gläns över sjö och strand skulle jag kunna sjunga". ""Jätte bra" sa C, "Kom nu". Så det blev inte mycket tid till den minsta form av förberedelse. Utan upp och sjung var det bara.

C sa även några fina ord om att jag fått Sonja S- stipendiet  och om hur jag nu var anställd från årsskiftet som barnkör-ledare. (Lät väldigt seriöst när han sa det så!) Sången gick toppen, även om andra versen var betydligt finare då jag ju fick använda första versen att värma upp rösten med. Hmm... Men oj så roligt jag har haft det ikväll!!!

Oj, höll på att glömma en sak! Där var ju lotteri under kvällen också, till förmån för Lutherhjälpen, och jag gick och vann på nr 38! Och det var inte lite jag vann: Glögg, 2 sorters choklad, godis, nötter, russin i någon form av alkohol, katrinplommon, sharon frukt och papaya. Härligt!

I morgon bär det av till huvudstaden tillsammans med Frida, Oscar och älskade lille Marco!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Ja men dom hade öl så
det gick att stå ut ;)
Sen hade vi
trevliga bordskamrater .
Sången var mkt fin
alla var saliga av sången fast dom inte ville visa det.
Kram från L

2007-12-15 @ 12:55:27
URL: http://www.djursaker.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0