22.3 kg hund

I dag vägde jag "lille" Adam. Han är uppe i 22.3 kg nu. Börjar bli en riktigt fin gosse. Eller, ja, han är redan underbart fin klart men han börjar bli en vuxen fin gosse. Cykeln är iväg på renovering/reparation och ska hämtas på måndag. Nu är det bara en "springer" alt. ett bälte som ska fixas sedan ska vi minnsan ut och motionera han och jag. Hans matta (moi!) är nämligen inte alls i mågon vidare trevlig form och det är mycket som ska jobbas bort. Allt börjar på nytt i morgon, men det ska bli kul. Efter en viss händelse inträffade för några veckor sedan har jag haft absolut noll lust att tänka på vikt och mat. Eller ja, mat har jag tänlt mycket på men det har snarare varit "vilket är det fetaste och godaste jag kan äta idag" än det har varit "hur många points är det i det här tro?". Men jag beklagar mig inte. Tror inte man orkar med hur mycket som helst att ta i tu med på en och samma gång. Har fått ta det i etapper.

Adam ska verkligen vara glad att han är så söt som han är för han var myyyycket illa ute igår. Jag hade jobbat till fyra, kom hem kl fem, somnade halv sex... halv nio vaknade Adam och höll inte tyst igen förän tills kvällen. Suck. Det är lustigt att Lasse bara kan titta på Adam stängt så håller han mun medans jag kan försöka i evighet på alla möjliga sätt utan minsta förändring.

Men det sk i alla fall bli roligt att komma igång med cyklandet(jag)/springandet(Adam). Kanske han kan sova lite mer då, he he. Nu ska han ju envisas med att bara sova på nätterna och alltid, utan undantag, (ja förutom när han lyckades få tag på ett paket alvedon (jikes!)) kl nio på morgonen. Minns knappt hur det var att inte vara trött hela dagen. Men som sagt, tur att han är så söt och så uinderbar att han kommer undan med precis allt...hihi.

Adam 2

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Sandra

Gud vad fin han e :)
Det blev Schlagers för mig i helgen trots att jag annars gärna slipper spektaklet haha! Oväntat att The Ark skulle gå vidare då? Nää hahaha...

2007-02-11 @ 17:49:21
URL: http://lassewslav.blogg.se
Postat av: Lasse

Ja ha är det festival?
The arks vad är det?
Ngt om noaks ark eller?
nä nu hänger jag inte med
Själv har man jobbat i helgen
Idag tisdag bär det av till Gbg kl 9.00
Import av fisk ;).
Har idag varit barskola
Det går nästan bra. men drinkarna blir goda i alla fall
Men det ska nog gå bbra
Tessan på Harrys ska få hjälpa mig så fort jag får tag i henne.
Ha en skön dag/natt gott folk
Kram från pojkvännen

2007-02-13 @ 00:20:48
URL: http://malmociklid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0