Valputställning Hässleholm -07

Fjärde utställningen för mig och Adam. Igår, lördag, bar det av till Hässleholm och valputställning. Eftersom jag var rädd att inte hinna upp i tid hämtade jag upp Stéphanie i Malmö halv åtta, men trots att snön låg i drivor över och vid sidan av vägen anlände vi i Hässleholm fem minuter över nio!!!

Efter en lång väntan trippade tre nervösa tjejer och en lite mer erfaren tjej in i ringen med husky-killarna Oscar, Adam, Kenzo och Falco. Det är så skönt när man väl kommer in i ringen. Väntan är det värsta. Det pirrar rejält i magen och man får göra allt för att det inte ska smitta av sig på hunden. Men igår gick det bra och jag vet nu precis vad jag ska träna mer på till Malmö Internationella Utställning om tre veckor. Det ska verkligen bli kul att se om det kommer göra någon skillnad.

Alla gossarna skötte sig i alla fall jätte fint i ringen. Oscar, med Frida som handler, kom på 1:a plats och Adam kom på en stolt 3:e plats. Adams syskon Falco och Kenzo kom på 2:a resp. 4:e plats. Den 18 Mars återförenas vi alla fyra och gör om det, ha ha!

Men det var inte slut där!
Precis som på MalmöValp tävlade Adam, Falco och Kenzo vidare i syskonklassen. Och precis som i Malmö blev de Bäst I Rasen. Jepp, inte dåligt gjort alls av våra killar! Och inte nog med det! Senare på eftermiddagen i "stora ringen" tävlade vi vidare i Bästa Syskongrupp för hela utställningsdagen. Och går de inte och vinner igen? Jo minnsann!!! Vilka fina gossar Lisette och Roger har fått fram genom sin avel!

Ja, tyvärr kände jag att vi fick köra hem efter det var över med syskongrupps-tävlandet så jag missade tyvärr när Frida och Oscar blev Bäst I Grupp-1:a!!! Och jag kan även tillägga att de i dag fick åka tillbaks till Hässleholm och tävla ännu en gång och placerade sig då som Best In Show-3:a!!! Grattis grattis grattis!!!

Alltihop var mycket roligt och jag ser redan fram emot nästa utställning.
See ya!!!

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Hilda

Gud vad bra det går med alla hundutställningar!!, och så verkar Adam vara en riktig darling...saknar min lilla älskling Emil varje dag jag läser bloggen. Men, nu var det ju dig jag skulle gratta, inte Adam, hehe. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!! Hoppas att du haft en riktig bra dag!! Kommer hem snart så då får vi fira! Ha det bäst! :) xxx

2007-02-28 @ 00:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0