Att bli veterinär...

Igår försvann min farfar ifrån världen. Idag, ett dygn senare känns det fortfarande overkligt. Jag har ännu inte varit nere och hälsat på farmor men jag ska ner dit i eftermiddag. Ska väl få med syrran i bilen också kan jag tänka mig, om jag bara får tag i henne. Allt var mycket fridfullt sa pappa och även om saknaden och sorgen är stor finns det en liten lättnad över att han nu är på en mycket bättre plats.

För att tänka på annat igår kände jag mig oerhört superaktiv. Inte så att jag städade eller gjorde något annat vettigt egentligen, men jag hade huvudet fullt med en massa, massa information. Det började med en massa planer om hur jag ska börja aktivera Adam mer vilket lede till en massa utställningsträning och sedan vidare till hur man på det mest praktiska sätt har hunden predvid cykeln (tackar Sara för tipsen!).
Nästa steg var att som vanligt krisa om vad jag ska bli när jag blir stor. Har gått och tänkt på veterinär ett tag men då jag inte har 20.0 som vissa andra IBnördar (:-P) har jag inte en chans. Då upptäckte jag veterinär högskolan i Danmark. Det enda jag skulle behöva göra var att läsa upp Kemin, Fysiken och kanske ta någon kurs i Danska sedan kanske, kanske, kanske jag skulle kunna börja plugga där... men, hej hopp då visade det sig att det ligger på motsvarande 18.7 i betyg och med mina 18.07 är chansen minimal att kunna komma in. Sjutton också. Men, som Lasse sa så skadar det inte att söka.. det enda minuset är då att jag måste plugga en massa, massa, massa i höst med både universitet och komvux för at kanske hamna o inte komma in i alla fall...
Men... jag har ju några högskolepoäng och jag tänkte testa mig på högskoleprovet... kanske det kan ha någon mindre men ack så viktig betydelse... *suck*

Kommentarer
Postat av: Lasse

Hejsan
Ja den mannen lärde jag ite känna riktigt ordentligt o det beklagar jag
Han verkade ha många historier att berätta det vet jag för jag fick höra ngn
En av dom var när vi var hemma hos dom på middag.
An pekade på en tavla o sa nu ska du få höra ngt kul
Det var så att doom hade varit i paris på semester för många år sen med några vänner o han hade väl druckigt åtminstone ett glas vin för mkt.
O han gick för bi konstären som satt o målade.
O han frågade konstären om han inte kunde få köpa tavlan o denna sa nä denna tavlan är klar för dig i morgon.
Men han nöjde sig inte med det svaret utan sa ännu en gång till honom att jag vill köpa den nu.
O från konstären kom samma svar kom imorgon så är den färdig för dig
Men hans-eric var så påstridig om tavlan att konstären gav med sig till slut.
Sen pekade hans-eric på tavlan o frågade om jag såg ngt konstigt.
Var på att jag tittade på tavlan o såg att handen med stråken saknades.
Med detta sa han sen att man ska aldrig stressa för det blir sällan bra.
En saknad finns i moon kropp för det lilla jag lärde känna honom.
Jag frågade ofta Rebecca hur det var med hans farmor o farfar.
Jag är lyckligt lottad som har hamnat i en familj som bryr sig om varandra
Tyvärr är inte mina egna familjeförhållande så bra
.
Puss gumman

2007-01-24 @ 01:02:03
URL: http://www.very-important.se
Postat av: Elina

Hej! Kul att hitta någon som iallafall önskar att han/hon kunde bli veterinär.. ;) har samma dröm. Måste plugga som ett as nu på gymnasiet. Men jag har ett tips till dig i vilket fall som helst! I Budapest i Ungern är det hur många svenskar som helst som läser till veterinär, på Universitetet. Intagningsproven är typ prov i biologi och något mer ämne (matte?) på 20-60 frågor. Det är alltså mycket lättare att komma in där än i Sverige. Sedan kan man även plugga till veterinär i England :) Maila mig om du undrar något mer!
Kram

2007-05-22 @ 18:32:26
URL: http://linkinparkunderground.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0