Julens effekter

Året är nu 2007. Detta är nytt. 2006 var ett oerhört bra år. Om jag har tur så kommer 2007 vara lika bra... kanske tillochmed bättre... vem vet?!

Nyårsafton spenderades på ett läskigt vuxet sätt: par-middag med grannarna med tre-rätters middag och TP-spelande. Klockan 2400 skålade vi i 16 år gammal champagne på balkongen tills vi kände att vi hade stått där ute så pass länge som det förväntas att man ska göra och kvickt som vesslor tog vi oss sedan in i värmen, och mer tp spelande. Kan även nämna att jag vann mycket överlägset över de andra… det var mycket roligt, i alla för mig, he he…

 

I dag hade jag tänkt börja med att röja köket och få det skinande rent men efter ett jätte söt meddelande från Lasse att jag var helt otrolig och att allt var perfekt igår kände jag att jag förtjänat att sitta framför tvn och titta ännu mer på Gilmore Girls. När de börjar babbla och babbla och babbla ännu mer så känner jag hur härligt det är att de pratar lika irrationellt som jag tänker.

 

Det känns som detta kommer vara en annorlunda vinter, har redan börjat annorlunda. Julen var annorlunda men mycket trevlig. Jag brukar alltid fira en stor jul med pappa o co. alternativt med mamma o co. Med massa, massa människor. Men i år firade bara jag, Lasse och hans mormor och det var jätte trevligt! Jag lagade själv jätte mycket mat som vi åt ca en 5:e del av.  

I vanliga fall blir jag alltid väldigt deprimerad när julen är över. Det är riktigt, riktigt jobbigt. Men inte i år! Julen var jätte trevlig och jag hade fortfarande en massa saker att se fram emot: Nyår, utställningen i Göteborg med Adam, Angelica, Ayla och Zorro och helgen efter det: en mycket härlig middag och vin/cider/öl kväll i Bjärnum. Allt detta har gjort att min past-christmas-holiday mini-depression har hållt sig borta. *lycka*

 

Utställningen nu i veckan ja… den är verkligen någonting att se framemot… även om jag klart är nervös. Men jag har stort förtroende för min lilla älskling, och sä länge som han har roligt så spelar det faktiskt inte så stor roll hur väl det går i ringen. Han behöver bara titta upp på mig med sina vackra djupa ögon för att ingenting annat i hela världen ska spela någon roll… Men, hur söt han än må vara så ska det till ett rejält bad för att han ska vara presentabel på My Dog!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh vad fin!! Och du! Jag håller med dig om Gilmore Girls. Är dom inte fantastiska?!! :) Jag grät floder när Logan åkte ifrån Rory hahaha.. Mesvarning på den :P
Gott nytt år på dig!!
Kram!

2007-01-01 @ 15:37:38
URL: http://lassewslav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0