Knäpphet à la Rebecca

Idag har Lasse varit övertygad om jag är helt enkelt mycket knäpp i skallen. Och vad ska jag säga till mitt försvar...? Jag lekte trots allt tittut, kurragömma och ta fatt med Adam, lekte enhjulat tåg i trappuppgången och hade märkliga sci-fic ljud för mig i hundrastgården med utstuderade armrörelser. Varför skulle han inte tycka att jag var fullkomligt knäpp? Jag tycker ju det... he, he... En teori som cirkulerar är att de tre glas vin jag drack i söndagskväll nu har kickat in... vem vet...

Har "omlärt" mig ett ord idag: fatiguée. It's French. Betyder trött... jag stod i valet och kvalet om om det betydde trött eller hungrig. Visst låter det som både och? Eller hur! Jag är "mitt nu omlärda ord".  Varför? För jag gick upp kl åtta och tvättade... och jag ska upprepa samma procedur imorgon, hurra. Vi har så äckligt mycket tvätt just nu. Vet inte alls hur det har gått till... kanske har lite att göra med att jag måste byta kläder en gång om dagen annars så börjar det krypa inom mig (Observera: ännu ett knäpphetsdrag!).

Tror att vi låter resterande knäppa, men älskvärda, drag vara osagda :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0