Min födelsedag...

...anländer om lite mindre än en månad. 29 dagar kvar exakt. Konstigt. Fyllde jag inte precis 21? Det känns så. Lasse var på båten och jag var hemma. Fick ett paket från posten, vilket var mycket överraskande och jag blev oerhört glad.

I år kände jag faktiskt för att fira. Bjuda hem hela släkten och visa hur jag bor och hela fadderutten. Men så är det det här med skola och alla andra aktiviteter jag ahr för mig. Det finns inte någon tid tilla tt anordna någon, även om det kan vara enkelt. Jag har inte den tiden, speciellt inte som jag har en tenta och en föreläsning just den 27 Februari (man borde inte få lov att ha Phonetics-tentamen på sin födelsedag, let's ringa Reinfeldt). Min tanke som följde var att vi kan ju kan ju äta ute... men sedan kom jag även på att nej just det, jag är ju inte gjord av pengar. Men det var en god tanke i all fall. Hade så gärna velat fira med hela släkten men det får bli nästa gång jag fyller 22, hi hi.

Pengar ja... det är en rolig sak. Just nu är det oki här hemma trots att Lasse inte jobbar heltid för vi jobbar ju båda två på Harry's i Malmö så det löser sig alltid. men jag börjar bli väldigt trött på det jobbet... som jag nämnt innan är jag inte gjord för nattjobb. Och jag ska ju upp med Adam på morgonen OCH ha energi till att studera, för nu är jag ju så himla motiverad och vill kunna fokusera på det till 100 %. Men, ja, man måste ju gå runt också ekonomisk här i livet, he he.

Funderade på att kanske ta CSN i höst så behöver jag inte jobba mer. Dessutom så behöver jag inte betala tillbaks till dumma CSN som nu anser att bara för att jag tjänade pengar förra året har jag som fattig studet självklart råd att börja betala tillbaks mina lån. Dumma, dumma, dumma, dumma CSN!

Andra bloggar om: ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0