När jag blir stor

Jag har bytt och bestämt mig för vad jag ska bli "när jag blir stor" fler gånger än jag kan minnas.

När jag var liten och hade sett "Joseph and the..." så bestämde jag mig för att jag skulle bli musikalartist. Det tog många år, närmare bestämt 5 år, innan något annat yrke dök upp på radarn. Men musikalartist är fortfarande en dröm som nog alltid kommer finnas.

I åttan tvingade jag till mig en praktikplats på ett församlingshem för att jag hade blivit mycket intresserad av prästyrket. Tyvärr var pastoratet jag växte upp i inte vidare bra på att ta vara på ungdomar som ville engagera sig inom kyrkan. Synd men sant. Under ett bra tag så funderade jag mycket på det.

Under gymnasietiden så tänkte jag inte så mycket på framtiden. Jag så mest fram mot studenten och framtiden. Hade väl en miljon olika framtidsplaner som inga var speciellt viktiga.

Efter studenten hade jag en svag stund när jag trode att ekonomi var min grej. Aj, aj vad fel jag hade!!! Så inget mer om det...

Sedan tänkte jag "präst" igen, sedan översättare, gymnasielärare, mer engelska universitet plugga, veterinär och självklart operasångerska.

Så vart står jag nu? Jag vet inte. Men det löser sig.

Kommentarer
Postat av: Hilda

Vad sägs om hunduppfödare med hundpensionat/dagis? Finns många som kan försörja sig med det, plus att du för göra det som du verkar fullkommligt älska hela tiden, ta hand om dina dogs :)

2007-07-27 @ 01:55:49
Postat av: Rebecca

Ja, det är vad jag vill göra också. Men jag får inte det förstnämnda för Lasse. Det andra skulle jag ha kunnat satsa på. :-P

2007-07-27 @ 10:57:35
URL: http://beccinam.blogg.se
Postat av: Ivana

Åh, vad bra! Då kan jag dumpa mina monster hos dig medans jag är och glassar nere på playan :)

2007-07-28 @ 12:06:48
URL: http://my.opera.com/Catemaco

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0