Tvååker Natinella och Internationella

Ja så sitter man hemma igen: trött, mätt och glad framför datorn. Dagarna har varit jättetrevliga, även om jag igår inte fick något i mig bortsett från cola light, red bull light och en öl-korv fram till kl sju i går kväll. Det var en lång dag utan mat, men kände knappt att jag var hungrig och glömde därför att äta det lilla matt-tugg som jag faktiskt hade fått med mig.
¨
Fredag

Hämtade Frida, smått försenad, halv nio. Visade sig att det faktiskt blev precis lagom då vi kom upp ungefär en timme före första husky-starten. Adam och Marco var glada att komma ur bilen som de ansåg vara dötrist, speciellt tydligen att sitta på sin plats och inte hoppa fram till mig och Frida. Min stackars medpassagerare hade våldsamma brottningsmatcher med hundarna, vilka hon uteslutande förlorade dessutom!

(Skar mig i tummen när jag åt, gör hur ont som helst att skriva! AJ! )

Vi slog oss oinbjudna ner vid Jouni, Ayoe och co. (--> de hade lämnat platsen tillfälligt och kunde alltså inte förbjuda oss att slå oss ner det minsta, he he). Under timmen som följde hände en rad lustigheter i form av namn-konnotationer i samband med hundarna, att vissa personer (Ayoe) var övertygade om att det var något mysko med min red bull (Kan någon förklara för henna att jag alltid är knas?) och en massa annat.

Just innan ringen körde igång så kände jag hur lyckopirret i magen blandades med nervositets-pirret: så mycket jag älskar att umgås med alla underbara människor man träffar på utställningarna! Mer tid hade jag inte att tänka innan det var fokus på det som skedde i ringen som gällde, vilket innebar action för min och Marcos del. Min lille gosse skötte sig galant, och tillochmed jag undslapp kritik från mina "lärare", hihi. Marco kammade hem BIR-valp vinsten och gick därmed vidare till finalen under eftermiddagen. Adam hade mindre tur med domaren då han ansåg att Adam var mer Alaskan Malamute än Siberian Husky (eh.. what?). Men snälla Frida som visade Adam i ringen skötte sig galant och Ada, verkade inte ha minsta spår av rädslan som syntes i Borås. Hurra!

Efter ras-ringen blev det till att vänta några få timmar tills det återigen var dags för Marco att glänsa. Well, not so much... Marco var ett riktigt litet vilddjur i stora ringen och skällde ut domaren rakt i ansiktet.... nej, nej... inte så bra... men kul hade vi i alla fall hela dagen.

Lördag
En två timmar tidigare start i ringen för huskysarna medförde en start från skånetrakten vid 6 tiden. När Lasse kom hem vid femtiden och väckte mig efter mina fem timmars sömn ville jag verkligen inte gå upp. Jag frågade min älskling mycket snällt om jag fick stanna hemma och visst kan väl Frida hitta en annan bil att åka med så här på morgonkvisten. Nähä. Men när jag väl var uppe, duschad, ivägåkt, Frida var upphämtad och Peter Jöback på högsta volym så var jag "back-on-track" igen!

Inte fullt så lång väntan den här dagen innan Marcos och mitt intåg i ringen. Hann knappt sansa oss (jämfört med pärsen med nummerlappar i Borås dock så kändes det som en mindre evighet!) innan vi var inne och sprang för den amerikanska damen. Bra gick det också, även om Marco var "noisy" (som domaren själv uttryckte det i kritiken), och han blev ännu en gång Bir-valp. Wuhu!

Adam följde inte med upp idag utan hade det trevligt med Lasse på stan istället. Men där var andra hundar med för det i bilen och allramest vill jag nämna Oscar som blev Bästa hane - 2a och därmed vann över pappa Espen. Har dock aldrig förut sett en sådan förvirrad Frida som inte alls förstod vad som precis hade hänt. Oj vad spännande det ska bli att se hur det går för henne och Oscar i Ronneby!!!

Marco skötte sig hundra gånger bättre i finalringen idag än vad han gjorde i går, och även om det inte blev någon placering så är jag så supernöjd med min vackre Bedarra Ernst Stavro Blofeldt och min "Alaskan Malamute" Abbaboos Chris!

Tack alla underbara människor som gjort de här två dagarna fantastiskt roliga! Och en speciellt stor kram till Frida som bara sov 40 minuter av de 8 timmar vi spenderat i bil tillsammans :-P.


Kommentarer
Postat av: Lasse

ja vi
hade det mkt trevligt på stan adam fick bada i en av fontänerna på stan för det var så
olidligt varmt
hade gärna själv hoppat i.

vi
var bara upp 2 timmar sen åkte vi hem o la oss igen.
Var var båda trötta
//Lasse

2007-07-14 @ 21:48:17
URL: http://malmociklid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0