Kvavt i Bokskogen

Jag, Lasse och hundrarna tog oss iväg till Bokskogen idag. Man får passa på när solen håller sina brännande strålar borta för en gångs skull. Har varit väldigt varma dagar den här veckan och hundarna har inte alls velat göra något aktivt.Men i dag höll sig temperaturen i alla fall nere en smula och då tyckte vi att en tur i Bokskogen var självklar. Riktigt svalt var det dock inte, utan kvavt som sjutton. De kullar på 2 km rundan som vi var tvugna att ta oss över kändes som gigantiska berg och inte små pytte höjder. Men runt kom vi i alla fall och firade med vars en glass och vatten till vovvarna.

Igår gjorde jag och hundarna något aktivt också faktiskt: vi åkte ut till mamma och hundarna fick bad i Sövdesjön. De älskade det! Marco var en smula rädd då och då och det där med hur man simmar fattade han inte alls. I stället stälde han sig med bakbenen på botten och sparkade för livet med frambenen för att hålla sig ovan ytan. Kanske inte precis det mest effektiva sättet. Adam däremot simmade runt hur mycket som helst, och när han ville ha en pause så anföll han mig för att jag skulle hålla i honom så han slapp att simma. Vilken galning. Han tycket dessutom att han skulle mopsa sig mot en fullvuxen tjur som stog nere vid vattenbrynet, men det satte vi stopp för illa kvickt.


Kommentarer
Postat av: Sandra

hahaha ja jag hfattade nju inte alls att det var ni. Undrade vad det för en som vinkade såsjukt febrilt hahaha!!
Kram

2007-06-18 @ 15:45:03
URL: http://lassewslav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0