Herrelösa hundar i Limhamn

Idag körde jag, Lasse och Adam ner till Limhamns fältet för att gå en mysig promenad i det nyanlända vårvädret. Och visst var det mysigt. Oki, glassen var väl att ta i för oj vad det frös till i kroppen efteråt, men gott var det! Allt var lungt tills det dök upp två till synes herrelösa hundar. Efter att ha undersökt det hela närmre var det tydligt: det fanns ingen som var ansvarig för hundarna!
Av rädsla för att hundarna skulle springa upp till vägen och bli överkörda ringde vi till polisen och anmälde det hela. De bad oss försöka fånga in hundarna om det gick att göra utan risk för oss själva och så skulle de återkomma. Några minuter senare had Lasse lyckats fånga in den enda hunden som glatt kom fram och blev klappad. Uppenbarligen inga "herrelösa hundar" alltså. Just som jag återigen får polisen i luren kommer en kille på 13-14 år fram och säger att "det där är min hund". Denna unge man har då varit och busat med sina två polare på lakplatsen i närheten. Det visade sig att den andra hunden tillhörde en av polarna.
Vi kan säga att killarna fick sig en ordentlig tillrättavisning... av både polisen och oss.

När vi frågade om deras föräldrars namn och telefonnummer så hade ingen av dem någon koll alls (visst!).

-"Vad heter din mamma?"
-"Carolina"
-"Carolina vaddå?
-"Carolina...eh... Bengtsson"
-"Vad bor hon?"
-"Geijersgatan tror jag..."
-"Vet du inte var du bor?"
-"Jag hittar hem!"


Vi fick i alla fall tag i "Carolina" och hon var mycket tacksam för att vi ringde. Det var i alla fall skönt.

Jag fattar att barnen blev rädda, den ena killen började tillochmed gråta, men tänk vad hemskt det hade varit om hunden blivit överkörd eller blivit omhändertagen av polisen? Det hade ju varit hundra gånger värre...

Kommentarer
Postat av: Sandra

He he om du visste hur många såna samtal som kommer in till polisen dagligen :S Sjukt vad folk har dålig koll på sina djur. Hundar, hästar, kor, ja allt jävla mög...

2007-03-15 @ 09:32:17
URL: http://lassewslav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0