Malmö Internationella Hundutställning -07

Som titeln antyder så var det idag återigen dags för utställning. Och idag slapp vi åka så våldsamt långt som vi gjort de senaste gångerna: idag hade vi destination Malmö Mässan. Det absolut bästa med hela den här dagen var att Lasse följde med till utställningen. Det har han inte gjort innan. Jag vet inte vad han tyckte egentligen, varken om utställningen eller om hur jag skötte mig (Adam måste man ju vara stolt över, vad som än händer :-D ). 
Även grannarna Emelie och Calle var även de med hela dagen. Jätte trevligt med sällskap. Adam hade en egen (liten) fan-club vid sidan av ringen.
Men men, det hjälpte tyvärr inte. Redan innan det var dags att gå in i ringen märktes det tydligt på Adam att han inte alls var sugen på utställning idag. Och förklaringen var enkel: stället kryllade av löptikar. Det enda Adam ville göra var aningen sova, eller snusa i marken (saaaaaakta). Oj oj oj. Så det gick som det gick: Adam höll sig lugn i ringen, så lugn att han vägrade springa i någon vidare takt och hade total avsaknad av den glädje som är så karakteristisk för min underbare pojke. Vi placerade oss ändå som 3:a men jag tyckte det var en lite underlig bedömning. Det sättet Adam betedde sig i ringen var mycket sämre än den som kom 4:as. Men, domare är som de är.
Jag är i alla fall nöjd med den fina kritiken som Adam fick, till trots. Och nu är nästa anhalt Uppsala den 12 Maj 2007! Förhoppningsvis håller sig löptikarna på någelunda avstånd...

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Lasse

Hejsan
klart jag ibland gillar gå på uts men inte när folk tar det på blodigt allvar o blir sur när man inte vinner.
Så ska jag följa med fler ggr så får vissa ändra sitt humör lite .
Adam var inte på humör riktigt.
Han saknade Marco (lillbrossan) o sen var där för många löptikar . dom bör inte få vara där tycker jag, men det är min uppfattning.
Det går säkert bättre nästa gång .
Man kan inte vara bäst alltid även om dom är det i mina ögon
Både rebecca o Adam kämpar hårt med träning o allt arbete runt omkring.
Bara ta nya tag nästa gång o på dom igen o visa vem som verkligen är bäst ;)


2007-03-19 @ 16:04:41
URL: http://malmociklid.se
Postat av: Sandra

Vad fina ni var!! :D

2007-03-20 @ 16:46:01
URL: http://lassewslav.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0