Städdag

För en gångs skull har jag tagit tag ordentligt med städningen. Jag damsuger här hemma varannan dag med idag har det blivit moppning av golv och diskning, och ikäll blir det väggrengöring, toalettstädning och ytdamning. Underbart. Men sedan behöver jag inte göra det på en vecka i alla fall. Och jag behöver inte heller ha dåligt samvete för att jag inte gör det förän om just en vecka. Det blir nice!

Ja, andra chansen igår. Aldrig hade jag trott att mina två favvoriter skulle gå vidare. I am so very, very happy. Nu blir det mycket kul i finalen. Jag vet att det äår många som tycker att finalen i år är blek och tråkig, men jag tror bara att det har att göra med att alla glorifierade finalen förra året för att Carola var med... suck. Jag kommer i alla fall utan tvivel att sitta framför tvn på lördag klockan åtta. Helt klart! Vem vinner... det tar vi på fredag... ;-)

Innan idag åkte vi till Malmö och in i lite olika djuraffärer. Adam har nu ett nytt lager med godis som ligger och gömmer sig i "hans" skåp.
Nu måste jag snart köra Lasse till Malmö igen... men som tack för det har jag bestämt att jag inte tänker laga mat ikväll. Så kan lasse bestämma om han vill laga själv eller om det blir härlig Thai-Thai mat eller kanske kinamat. Mums.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0