Stipendiet

För lite mer än 2 år sedan sjöng jag på min underbara pappas 50-års fest. En av gästerna var självklart min farfars syster Solveig och hon blev så "frälst" av min sång att hon genast anmälde mig som kandidat till Sonja Stjärnquists Stipendie som delas ut i Hässleholm.

JAg fick skriva ett långt, långt brev om mig själv och min relation till musik och sång. Brevet skickades in och sedan hörde jag ingenting mer om den saken... tills i höstas.

Återigen fick jag min trevliga "gammel-faster" Solveig i telefon och hon medelade att jag återigen var i åtanke för stipendiet. Jag ringde upp den ansvariga som hade en kort liten intervju med mig (de hade tyckt att jag avr för ung för 20 år sedan och därför sparat min ansökan) och skulle sedan höra av sig till våren hur det hade gått. ''

Det blev en lång väntan men i fredags fick jag äntligen veta att jag kommer tilldelas detta Stjärnquist-stipendie. Det är självklart en oerhörd ära och jag känner mig så otroligt lyckligt lottad!


 


Kommentarer
Postat av: Angelica

Grattis Gumman!!!
Det är du verkligen värd (lite sent påkommet bara)
kramar från Ayla zorro och Angelica

2007-03-10 @ 19:09:18
URL: http://anglayzors.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0