Burlövs BK's hundutställning

Det var nära att det inte blev någon utställning igår, i alla fall inte för min och Marcos del. Kom hem kl tre natten innan och när jag vaknade kl nio var jag inte precis på humör. Men då Marco vaknade samtidigt som jag och vi ändå var uppe så fanns det ju ingen anledning till att inte åka iväg... så vi åkte.

Adam fick stanna hemma eftersom han tappat  halva bakbyxorna och ser ut som om han har blivit rakad... hmm... kanske Lasse gjort verklighet av att raka honom eftersom jag tjatar om en naken hund?

Jag hade räknat med att vi skulle få gå in i ringen kl elva men det blev inget intåg förän kl tolv. Domaren dömde ungefär 12 hundar i timmen. Inte direkt i det snabbaste laget! Men in kom vi tillslut och domaren blev kär i lille Marco. Fick en fantastisk kritik och det tog inte läng tid innan vi gavs två rosetter: BIR-valp rosett och HP-rosett.

Så blev det till att vänta. Skrämmade nog stod det i programmet att finalerna skulle börja en timme efter att bedömningen i ringarna var över + att gruppfinalerna skulle dömmas före Best In Show valp. Tack och lov satte finalerna igång strax efter att ras-bedömningarna var klara, men upplägget var fortfarande det samma så det blev en lång väntan. Detta tyckte Marco var ofantligt tråkigt!

Men in i stora ringen kom vi tillslut och domaren från ras-ringen dömde tillsammans med en annan domare (John-John Johnsson). Marco slutade som BIS 4:a. Han är så duktig min lille pojke. Han hade ingen lust att springa inne i stora ringen, eller ja, i alla fall inte åt det håll dit jag sprang, och domaren sa att han tappade mycket på det. Till nästra utställning blir det  till att köpa ett halvstryp-utställnings-koppen istället. Får se om man kanske kan slippa sår i händerna då.

Allt som allt var det verkligen en toppen dag!!!

Kommentarer
Postat av: Lasse

vad kul o läsa att det funkar bra
dåligt med uppdateringar
hur ska nu en av männen i ditt liv få reda på vad du gör ;)

2007-06-03 @ 00:10:48
URL: http://malmociklid.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0