Helg? Nu börjar ju mitt arbete...

Jag och två mycket trötta och varma hundar har nu kommit hem från en två timmars promenad. Inspirerad av Frida tänkte jag vara lika aktiv och gå ut och gå en ordentlig runda i solskenet. Kanske inte borde ha gjort den mellan 16 och 18 då det är alldeles stekhett (uppenbarligen) men vi hade trevligt i alla fall. Ska försöka hitta min Ipod och ladda/köpa fler talböcker så jag kan gå långa promenader samtidigt som jag "läser". Låter konstigt men jag får så lätt ont i fötterna annars.

Nu ska jag snart ner och handla (så snart älsklingen åkt till jobber) därefter blir det historie-plugg som gäller. Men det, om jag bara lyckas hålla ögonen, är intressant läsning så jag ser fram emot det mycket... ja, i alla fall lite.

Det blir inget Skara för min del: dels var det för komplicerat att ta mig upp/ner och dels behöver jag verkligen plugga inför tentan så att jag kan få bästa möjliga resultat. Jag var i skolan idag och lät min handledare kritisera min uppsats, något jag trodde skulle vara jätte jobbigt. Men överraskande nog så var endast positiv alternativt konstruktiv kritik hon delade ut. Hon sa bland annar att hon var överraskad över att jag ahde så hög wordcount för det kändes inte som att det var en lång (läs tråkig/tung/dålig) uppsats. Kul! Men det blir till att jobba hårt med att förbättra den i alla fall... men det känns inte omöjligt i alla fall...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0