Internationell Utställning Växjö, 3 November 2007

Kanske har jag möjligtvis landat lite nu...

I helgen hände någonting som jag verkligen inte hade väntat mig! Vår lille kille Marco gick och blev BIR (Bäst i rasen) på Växjö Internationella utställning. Sin allra första utställning i officiel klass!!!

Nej... jag har nog inte landat ännu.

Enda anledningen till att jag åkte till Vöxjö var faktiskt Adam! Han har fått lite paus och jag tyckte att denna utställning skulle bli en bra chans för honom. Marco anmälde jag lite så där i förbifarten eftersom att han behöver träna inomhus. Jag funderade faktiskt på att lämna honom hemma, och umgås med bara Adam en hel dag.

Vilken väldans tur att jag inte fullföljde den tanken!!!

Vi blev väldigt försenade på vägen upp och när vi väl kom till Växjö så hittade vi inte den korkade Tipshallen (det visade sig senare att vi kört förbi den!). Men 10 nummer innan det var vår tur så anlände vi till ringen. Jag hann ta ut Marco så han fick springa lite, men inte Adam för domare dömde på i mycket rask takt. Detta visade sig senare påverka Adams språng så att hans rörelser inte var så fria som de brukar vara.

Marco var superb i ringen och uppförde sig som ett riktigt proffs. Jag trodde nästan att jag förväxlat hund med någon. Adam var klart duktig han också, men det förvånade mig inte lika mycket. Vanligtvis är det bara att ställa och "stanna". Så även i lördags. Dessvärre var domaren inte så förtjust i "hans typ", vad han nu menade med det.

Marco fick CK, blev bästa hane och fick Cert. Inte dåligt.

När vi sedan stod i bedömningen om BIR och BIM, mot Marcos kullsyster Pussy, var min enda tanke att "nu drömmer jag... strax vaknar jag". Men det blev ingen irriterande väckarklockaringning som kom utan det blev en BIR rosett till Marco :-D Wuhu.

Det var inte bara huskysar som var i blickfånget under dagen. Bella hade med sig sin dalmatiner Malee och de gjorde ett fantastiskt jobb i ringen. De kom ut med en stark tvåa och framtiden är bara ljus för de två :-D.

I alla dall så det blev en låååååång dag. Vi tävlade vidare på eftermiddagen men mitt under förhandsgranskingen så tröttnade Marco helt... hmmm... Så ovanligt. Men någon placering var inte att vänta då Marco fortfarande är junior. Men vilken start på den officiella karriären!

Vi hade faktiskt en finaltävlan till att titta på då Sara ställde upp med Falco och Adam i bästa par. Det är en stor gåta för mig varför de inte vann, eller ens blev placerade. Sara gjorde ett skitbra jobb!!!

Vilken dag!!! Vilken dag!!!

image169

Kommentarer
Postat av: Alla mina pojkar

Jag tror du får hjälpa mig med det där klydderiet med csn och bostadsbidrag haha!!
Vad kul att Marco vann!!:D

2007-11-08 @ 10:29:37
URL: http://minajagochirene.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0