Andra ordentliga träningen

Sen vi flyttade så har jag inte varit så duktig med att komma ut och träna någonting med hundarna. Vi har gått lååååånga promenader, varit i hundrastgården och Adam och Marco har varit ute och busat en massa i sin alldelles egna hundgård. Men mer än det har det inte blivit. Och nu har Adam slutat äta, den j*kln. Han har förmodligen bestämt sig för att om inte mamma tar ut och tränar honom så tänker han minsan inte dra på sig några extra kg bara genom att göra något så bagatellartat som att äta.

Dags för radikal förändring!
 

I går irrade jag runt lite på vägarna här omkring med bilen. Mätte avstånd och försökte hitta någon form av "runda" att börja med. Och genom en slump hittade jag en perfekt runda på 4.6 km som börjar och slutar nästan precis vid vår uppfart! Så det får bli Lilla Rundan. Jag och Adam premiär-cyklade den idag och det gick jätte bra. Adam tog sig runt på 22 minuter, vilket jag genom lite msn-chatt med Sara kom fram till var en relativt bra tid. (Kollade för skojs skull upp vad sträckorna resp. tiderna varit på Kosta Off Snow förra året. En av sträckorna där var faktiskt 4.6 km... vinnaren tog sig runt på mindre än 10 minuter... hmmm... ja, vi har att jobba på i alla fall!). Var väldigt stolt över min kille Adam då :-D.

Sara frågade även om jag cyklade med både Adam och Marco samtidigt. Det gör jag inte då detta, som jag också sa till Sara, att jag tror man måste vara ganska självmordsbenägen att försöka cykla med Marco tillsammans med en annan hund. Han är livsfarlig: -  "Oj titta ett löv, det måste jag jaga... oj nu sprang jag framför cykeln... men mamma, varför ligger du på marken? Skulle vi inte springa mer nu??? Sköööönt... ".

Riktigt så våldsamt farlig 'r han kanske inte. Men han har ju inte samma grundkondis som Adam och han har 5 kg mer att förflytta än smal-Adam så vi tar det lite lugnare, jag och Marco. Men snart nog ska han nog också kunna ta sig runt Lilla rundan.

Lite längre fram i tiden får jag nog se om jag inte kan hitta en längre runda till Adam. Men det får bli ett framtids-projekt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0