Tvivel

Efter en mycket utställningstät sommar så tror jag att jag, precis som Adam var lite trött på det, utan att erkänna det för mig själv. Det är väldigt roligt när man väl är där men jag har inte varit så upprymd innan själva utställningen. Men efter en ordentlig pause (mått med sommaren som jämförande (mått)stock) så märkte jag hur spänd och förväntansfull jag var inför valputställningen i nu i helgen (som jag tyvärr inte skrivit något om men jag har varit tvungen att prioritera bort bloggen ett tag för att hinna med lite annat också). Och hur upprymd jag är redan nu inför Växjö utställningen nästa helg. Inte minst för att jag ska få ställa älskade Adam igen. Det var länge sedan och det ska bli så himla kul.

Men i förra veckan hade jag faktiskt en sekund där jag tänkte att "nej, jag ger upp allt det här. Jag orkar inte med allt bakprat. Allt goda-råd-givande från folk som egentligen inte har mer kunskap (bara mer självbelåtenhet). Allt förvrängande. All feghet och all avundsamhet. (Men jag tycker inte att det är särskilt fel med avundsjuka. Bara för att man önskar att man har något som någon annan har, behöver faktiskt inte betyda att man inte vill att den andra också ska ha det. Varför måste allt vara logiskt för?). Jag var bara så trött...

Men varje gång det blir så så tänker jag på alla underbara människor jag mött genom precis samma sak... och jag vet att jag inte kommer att sluta. Det är bara för bra.

Kommentarer
Postat av: Anna

Om det är hunderiet å utställningsvärlden du pratar om håller jag med.. jag har åxå tänkt lägga av, blivit ledsen över allt skitsnack.... men så kommer man på att det är för oss, våran flock som man gör allt.... å man får på ngt sätt nya krafter =) ja, råkade komma in på din sida å blev förtjust över dina vackra Sibbar.... Lycka till i fortsättningen =)

2007-10-25 @ 21:10:12
URL: http://vinga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0