Hur fungerar detta???

Om någon frågar mig vad jag läser nu så säger jag så klart som det är: jag läser Kristendom - Grundkurs  på Teologi-programmet.

"Jaha så ska du bli präst då?"
"Nja, jag vet inte... just nu är jag på det spåret... man vet ju aldrig... så mycket kan hända... när någon är rätt så känner man det... man kan ju inte vet a hur framtiden ser ut... osv."


Tänker och känner jag verkligen så? Näpp, inte ett smack. Jag hade inte sökt programmet om jag inte verkligen kände att det var rätt val och att jag vet vart jag vill att det ska sluta. Men det kan man inte säga av någon anledning.

Jag tror inte att många som läser som student vid lärarhögskolan i Malmö skulle säga att "nja jag vet inte vart jag slutar som" eller att någon som läser ekonomi, medicin eller psykologi på ett program skulle säga så och kunna stå för en majoritet av sina kursare.

Men då jag bara läst en enda futtig vecka av en sex år lång utbildning så räknas inte mina framtids visioner. Inte ens inför mig själv. Och det är bara för att det är teologlinjen jag läser. Skumt va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0