Nationel Utställning Öland, 1 September

Oj vad jag älskar att åka på utställning med mina trogna vänner Frida och Iréne! Vi har så sanslöst roligt att hälften kunde ha varit nog :-D Dock vet jag inte om någon annan hade tyckt att det varit så roligt att vara med i bilen och prata om Ko-69:or, kvarnar som Frida bor i och allt annat strunt vi skrattade åt så mycket att vi fick skrattsår i magen!

Vi har nog aldrig haft en sådan flyt med utställningen förut. Vi var där i god tid och kände ingen stress (förutom Frida då, men hon skulle bli stressad på vilken utställning som helst om den så var arrangerad på ett tibetanskt munkkloster! Hi hi).

Kl kvart i fem hämtade jag upp Frida i Lund efter en viss försening då det är otroligt lätt att köra vilse i dumma Lund när man ska försöka hitta en bra väg någonstans! Fem var vi och hämtade Iréne i Kävlinge och redan kvart över fem var vi på väg!  Iréne höll sig imponerande nog någelunda runt fartbegränsningarna och vi var framme på utställningen på Öland efter 4 timmar och 15 minuter. Hur Iréne lyckades hålla rak kurs med allt skrattande som pågick i bilen är ett under!

Det var inte så många kändisar på utställningen den här gången. Sara och Falco [Abbaboos Cole] var där (utm tävlan... varför var det nu så Sara :-P ? Tack för tipset om tapeterna, nu är jag ännu mer villrådig än vad jag var tidigare :-D Hittade ju en som var fantastiskt fräck!!!), sedan var det nog slut på kändisar för min del.

Marco skötte sig inte det minsta i ringen den här gången men domaren fattade tycke för honom ändå. Dock la hon till att han betedde sig något odiciplinerat. Jo jag tackar :-D Marco blev BIR-valp men vi valde att inte stanna kvar 3 timmar extra bara för valp-finalen. Vi kände alla tre att det vore skönare att komma hem.

Detta måste ha varit den minsta officiella utställningen jag varit på. Det var bara 8 Siberian Huskys anmälda och det var bara 5 stycken som dök upp! 1 valp, 3 hanar och 1 tik. Det där sista grämde Iréne något otroligt för hon har en jätte snygg liten tjej där hemma som inte ens var anmäld. "Jag har gjort mitt största mistag!" Stackars vännen...

Vi for hemmåt med mig vid ratte (vilket fick Angelica, då vi ringde henne för att meddela resultaten, att anmärka: "Oj, då går det långsamt". Grrr.....). Fem minuter från Böda Sand kom vi alla fram till att vi var vrål hungriga! Planen blev: Kalmar = Mat = Burger King. Och oj vad vi åt. Tillsammans fick vi i oss: 3 olika sorters Wopper Meal, 1 portion chilly cheese, 1 portion King Wings, 1 äppelpaj, 1 mjukglass med chocklad topping och 1 mjukglas uppblandad med kaksmulor ochn skogsbär. Inte dåligt jobbat!!!

Marco satt i baksätet både upp och ner, medans Kelpo och Oscar fick hålla till i bagage-luckan. Marco var värsta clownen heeeela resan. Han låg först på golvet, sedan ovan på alla väskor, tältduk och tält, sedan över knät på personen i baksätet, sedan halvt på golvet, halvt i sätet med huvudet inkilat mellan dörren och framsätet, sedan på golvet igen med huvudet intryckt under framsätet. Korkade störda älskade lille Marco :-D

Hemma igen var vi mellan klockan åtta och nio (beroende på avstigning i Kävlinge, Lund eller Arlöv).

image162





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0