Nationel Utställning Sofiero, 8 September -07

Jaha, tredje helgen i rad då! Utställningsdags! Väldans vad många det blev... pjuh! Ganska skönt med en två-helgs-paus nu!

Sofiero har känts väldigt speciellt för mig då det var just Sofiero utställningen förra året som var min allra första utställning. Då var Adam bara tio veckor gammal så det var inte hans första, men min första... som åskådare. Ojojoj, vad jag inte hade någon koll alls! Och ingen hade tid/ork att förklara heller! Så jag fick med mycket möda försöka luska ut det hela på egen hand. Och nu ett år senare har jag koll på det mesta grundläggande och även en hel del annat också :-P

Klockan kvart över sju åkte jag, Marco och grannen Petra från Arlöv med första riktning Lund. Här plockade vi upp ett stycke Frida och ett stycke Oscar (för ovanlighetens skull!). Vägen till Sofiero skulle inte vara särskilt komplicerad. Dock började jag dumt nog tvival på mitt lokalsinne och var nära att vända vid en del ställen då jag verkligen inte kände att vi var på rätt väg. Dock höll jag mig ifrån det, och tur var väl det för vi hamnade helt rätt! (Kan ni tänka er?)

Efter endast 6 stycken hundar i ringen var det dags för mitt och Marcos intåg. Och Marco skötte sig tusen gånger bättre än vad han brukar göra. Visst, han hoppade till lite grann men ingenting som störde. Domare tyckte att han behövde lite mer ringträning dock :-P

För att bryta lite på traditionerna så var Marco faktiskt tvungen att tävla om BIR-valp vinsten den här gången. Tik-valpen var en riktigt vacker tjej, två veckor yngre än Marco från kennel Hey-Je-Ho, Danmarl. Men Marco plockade sin nionde BIR-valp vinst :-D

Blev en ganska lång dag men jag, Frida, Angelica, Petra och hundarna hade jätte trevligt, precis som vanligt. Och när solen äntligen tittade fram mot två tiden så frös vi även aningen mindre :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0