Bilen

Man kan självklart inte alltid ha tur. Men om man någon gång kanske skulle kunna ha en smula flyt så vore det inte helt fel. Men icke.

Förra torsdagen när jag tidigt på morgonen skulle iväg och handla frukost så vägrar bilen att starta. Lasse gissar på att det är bensinnivån som är för låg och trampar iväg på cykeln till bensinmacken på andra sidan byn. Hem igen, fyller på bensinen med en hemmagjord tratt och bilen startar efter lite protester. Skönt att det bara var bensinen och så tänkte vi inte mer på det.

Senare under dagen kör jag iväg för att fixa något, kommer ungefär 1 km och sedan så svarar bilen inte längre på gasen. Jag lyckas hoppa mig fram i femman för att komma ifrån vägen och parkerar på ett industriområde. Efter en massa massa massa samtal och en hel del väntan kommer bilen till verkstaden och jag kör hem i hyrbilen.

Två timmar senare: En mus har tuggat sönder alla kablar i vår bil. Why????? Himla onödigt gjort. Fast, min första tanke var "Stackars mus!". Då ansåg nog Lasse att jag var en smula knäpp.

Nu har det snart gått en veckan och jag har fortfarande inte vår bil vilket betyder att jag inte kan köra med hundarna någonstans! Väldigt irriterande. Hoppas verkligen vi får bilen snart :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0