Valputställning Hässleholm -08

För andra året i rad så begav jag mig inklusive valp till Qpoolen och Nordskånska KK's valputställning. Den här gången var det Clark som visa vad han gick för. För denne lille, ljuse grabb var det även total utställningsdebut. Och på hemma plan har vi bara tränat att stå två ynka gånger och testat att springa lite grann i koppel. Det har fungerat utmärkt... hemma. Adam skötte sig mycket bra på sin första utställning men Marco var ett monster! Jag förväntade mig att Clark, som de yrväder han är, skulle följa i lille-storebrors fotspår och ge mig grå hår i ringen.

Men inte då! Trots en gigantisk fascination över alla miljoner hundar i den lilla lokalen så slog Clarks utomordentliga gener igenom och han skötte sig perfekt. Han seglade sig igenom en stor konkurrence på 14 husky valpar och slutade som BIR. Snacka om att jag och vår lilla hejarklack (Lasse, Bella och Frida) vid sidan av ringen var super-överlyckliga.

Att ligga i bur när allt det roliga hände utanför var däremot inte någonting som Clark uppskattade det minsta lilla. Men det är mer för att han... ja... han är ju en Bedarra = det fanns mat utanför buren. Hmm...

Och inte var det slut där inte! Efter en ganska lagom väntan, och med påfyllnad i hejarklacken i form av Hilda, Nenna och Emelie. så var det dags för gruppfinalen. Och tror ni inte att lille-tok-Clark plockades ut bland de 5 bästa???

En BIG 5:e placering på sin allra första utställning är inte fy skam! Har redan berättat för en del om vad som hände när vi kom hem sen:

Clark var ju självklart så himla stolt att han började skryta inför Adam och Marco. Men de båda kontrade med en gång med att de två minsann hade blivit BIS 2:a  på sina respektive utställnings debuter. Sen var Clark inte så stursk längre. (Adam glömde dock att nämna att han blivit BIS 2:a i syskonklass. Marco tyckte å sin sida inte att det var nödvändigt att berätta att han hade varit ensam husky valp och att det inte ens funnits någon gruppfinal i Landskrona. Men men...  jag låter dem hållas.)

Så... för att sammanfatt: Perfekt dag... utställningsmässigt! :-P

Tusen tack till alla som gjorde dagen så minnesvärd! Nästa anhalt Malmö Int. om vi nu inte endast har Siberiska Nakenhuskysar tills dess!

image190

Kommentarer
Postat av: Ullis

Jag är så glad att det gick så bra för Clark *ler*
Grattis grattis..
Ja snart är det Malmö Int och jag hoppas det går lite bättre för Shine denna gången!!

Se upp för mössen i Bjärnum *haha* Skoja bara , tråkigt med bilen *fniss*

2008-02-27 @ 18:26:10
Postat av: Shopping Bitch

Vilken fin Husky du har! Hur gammal är han på de bilderna?

2008-03-21 @ 17:03:46
URL: http://www.metrobloggen.se/shoptilyoudrop

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0