14 000 steg och benhinneinflammation

Nu sitter jag och väntar på att Lasse ska komma hem med bussen. Egentligen kunde jag vara så duktig att jag gick en kort runda med hundarna innan han kommer men oj vad det tar emot. Igår gick jag jag två längre och en kort runda med hundarna och oj vad det kändes bra på kvällen! 14 000 steg!  ... men oj vad det känns i fötterna idag! Men ut ska vi. Ska bara samla mig lite först.

Jag har beslutat mig för att ta min hälsa på blodigt alvar nu. När jag och underbara Frida var i Göteborg så blev det en hel del springande i dåliga skor och andra dagen haltade jag som en sårad soldat. Har konfererat med Bella och vi har beslutat att det inte kan vara något annat än benhinneinflammation. Suck. Och Bella sa också att detta får man antingen för att man tränar för lite eller för mycket, och jag tror ingen av oss har svårt att lista ut under vilken kategori jag hamnar :-P

Det är många andra saker som inte är så bra med min hälsa så jag ska verkligen ta tag i det. Problemet är att jag sagt det så många gånger att jag nu knappt tror mig själv. Och det är ju ett stort minus. Men det som jag däremot har är underbara vänner som peppar och de tror i alla fall på mig! Och sen är ju Lasse underbarast i världen som går med på att äta mat med massa bönor, linser och mängder av grönsaker :-D

Idag blir det bärsmoothie till frukost, 'oklart vad som blir till lunch' och köttbullar med grönsaksbulgur till middag.

Nu ska jag klä på mig och möta Lasse vid bussen tillsammans med Clark. Adios!

Kommentarer
Postat av: Lasse

Ja det var trevligt
inte var dag man får ett sådant bemötande
Mkt trevligt fast jag var nära att somna på bussen igen o det hade ju
varit snyggt ;)

2008-01-13 @ 19:57:15
URL: http://www.djursaker.se
Postat av: Anonym

Tänkte bara informera lite om benhinneinflamation... Det är som du kan läsa nedan inget man kan få av för lite träning... Benhinneinflammation orsakas vanligen av överansträngning p.g.a. för intensiv träning, för snabb ökning av träningsdosen, hög hålfot (högt fotvalv), pronation av foten, ändrad skotyp, byte av underlag eller träning på hårt underlag. Benhinneinflammation uppstår företrädesvis under och efter löpning, hoppträning eller långpromenader och kan ta lång tid att läka. Läs mer
på http://sv.wikipedia.org/wiki/Benhinneinflammation...

2008-01-16 @ 14:37:36
Postat av: Bella

Jag sa ju det den "anonyma" besserwissern skriver. ;) "snabb ökning av träningsdosen" :p Så sur jag blev...

2008-01-16 @ 21:35:07
Postat av: Behovs-Fia

Fast det som den anonyma människan skriver är faktiskt sant. Det beror knappast på för "lite" träning. Däremot kan du ha överansträngt dig utan att reflektera över det själv. Eftersom du rör dig mycket så är det klart kroppen reagerar om du inte gjort det innan. Så jag tror inte han/hon menar något illa och du har säkert benhinneinflammation, vilket dessutom är hlevetet på jorden, men det beror nog som sagt på att du är mer aktiv nu än innan :)
Kram

2008-01-27 @ 18:57:58
URL: http://behoven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0