Date med optikern efter 10 års frihet

Sitta framför datorn med blixtrande huvudvärk är verkligen en toppen ide från min sida. Är mycket imponerad av min egen smarthet. Nej, ni har rätt, kanske inte så fantastiskt intelligent slutsats. Jag ska bara skiva ett inlägg sedan sätta mig med en plugg bok och hoppas kunna ta mig igenom alla miljoner sidor tills jag ska till optikern i eftermiddag.

Ja ni hörde rätt: Rebecca ska till optikern. Det är nog dags nu. 10 år utan glasögon, efter 10 år med glasögon, borde väl i rättvisans namn betyda 10 år med glasögon nu. Men, jag förmodar att om jag blir glasögonorm nu lär jag bli en evig sådan. Men, jag skulle kunna la linser ibland och till skillnad från min lilla syster, som är skit cool i bruna linser, så hade jag kunnat ha linser som passar mina ögon och inte kliar som sjutton igenom hela julafton. Glasögon blir min födelsedagspresent från min underbara far. Han blev väldigt glad över att ha den presenten fixad. Tycker att jag annars är ganska lätta att köpa presenter till... men jag är väl lite partisk eftersom jag faktiskt är i mitt huvud och kan rota fram exakt vad jag vill ha. JAG har i alla fall aldrig några problem med att handla saker till mig själv.

Så, glasögon ska det bli för annars kommer jag aldrig kunna hålla detta tempo i skolan. Det fungerar inte att behöva vara hemma varannan dag eftersom man har så ont i huvudet att man mår illa.

Så klockan 14.00 har jag date med optikern.

Kommentarer
Postat av: Bella

Haha, du är söt. :) Jaså? Så du ska ha glasögon igen? Tänk så lite man hade fått veta om din blogg inte funnits... :(

2008-01-31 @ 22:52:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0