Sent samtal från kyrkan... iiiieee

Fick ett samtal idag (ikväll) från kyrkan klockan halv nio. Jag var smått förvånad över att få ett samtal på hemtelefonen... och ännu mer förvånad över att det var till mig, men så var det nu i alla fall.

Nu är alla förstås oerhört nyfikna över vad detta samtal innehöll! Jo förstår ni, jag ska vikariera för kantorn på två gudstjänster i Mars. På Maria bebådelse-dag. Och eftersom det blir lite kompensation för det så sa Lasse så fint : "Då blir det mer fisk till mig!" Hmm... det där får vi nog fundera lite över... funderat klart: Noooo Waaaaay! Möjligtvis en krabba :-P

Jag är noga att inte ta på mig för många saker. Har en tendens att säga att jag kan göra... ja allt ... bara för att underlätta. Men det blir inte lätt för mig i slutändan. Så skolan och familjen (inkl vovvsingarna) kommer först och allt som hinns med i övrigt får komma in om det klarar just den kvalikationen: att det hinns med.

Men, det ska bli kul att vara vikarierande kantor. Ska ändå ha barnen i körerna med på båda gudstjänsterna så jag ska ju ändå vara där så varför inte. Får kolla med prästen bara så att vi hittar bra psalmer att sjunga i kyrkan och som passar på guitarr. Svårt för mig att spela dem på guitarren om jag inte kan spela dem. Är jag inte förtjusande logist/realistisk/bedårande smart?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0