Oj vad jag är duktig Dag 1

Så ska jag då försöka gå på gym igen. Jag har aldrig tidigare lyckats få in någon rutin på det där med gym-gående men nu när jag verkligen försöker äta rätt så får jag väl försöka mig på även det. Lasse är övertygad om att jag inte kommer att klara det, och det är inte så konstigt. Förra gången jag hade gymkort så gick jag väl dit 4-5 gånger. Max. Kände mig som Chandler och Ross i vänner när de inte kan sluta betala till gymmet och samtidigt anser att tanken att gå dit och faktiskt träna är totalt skrattretande. Så kändes det. Vi får se om det blir annorlunda nu. Jag har också hittat pass både i Bjärnum och i Hässleholm som har Box-aerobic och i Hässleholm finns det step-up. Step-up är hur svårt som helst i början innan man har kolla på de vanligaste stegen men sedan är det en väldigt roligt träningsform. Men man får försöka ställa sig längre bak så att man inte behöver tänka på hur alla stirrar föraktande varje gång man behöver ta en pause i de fartfylda-lår-mördar-stegen.

Det tog en timme för mig att komma runt på alla 10-11 "stationerna" inne på tjejavdelningen. Är överlycklig över att ha hittat ett gym med en sådan avdelning. Som om jag vill sitta och titta på alla muskel-töntar som sitter och deffar sig samtidigt som jag försöker klara av mina 12x3 träningar! Det tog i alla fall extra lång tid eftersom jag var tvungen att lista ut alla maskiner och vilka vikter jag skulle använda, men det ordnade upp sig till slut. Klar blev jag tio i sju och eftersom min provtid gick ut kl sju så blev det varken stretch eller dusch så jag fasar inför hur det kommer kännas i morgon. Jag har redan en smärre molnande värk någon slags rygg-sido-muskel. Not niiiice.

48 timmar är som jag har förståt det så mycket tid som man ska vänta innan man tränar nästa gång så det blir alltså fredagsträning. Men i så fall måste årskortet lösas i morgon för de har bara receptionen öppen mellan 16-19 måndag till fredag. Så jag har "betänketid" tills i morgon. Vad tycks?

Kommentarer
Postat av: Bella

Så duktig du är! :)

2008-03-05 @ 22:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0