Hund 2008 - SKK's Internationella Utställning

Jag har helt glömt att lägga in den här texten! Från December 2008:

Så snabbt roliga saker kan vara över. Fridha och jag åkte till huvudstaden fredags eftermiddag och var hemma igen lördags kväll. Med 11 timmars total bilkörning på schemat så borde det bli en riktigt dryg resan. Men vips så var vi i sthlm, vips så hade vi hittat hotellet, sovit, ätit frukost, vips så var hundarna ställda och slutligen vips så var vi hemma igen. Hur gick detta till?


I en fullproppade bil med fyra hundar, packning, två töser och julmusik/Mamma Mia så for vi upp (enigt hastighetsbegränsningarna förstås!) till Stockholm. Vi stannade några gånger och lät hundarna vara naturligt knäppa över att få markera in helt nya områden! Och det blev Burger King och annat gott. Mums!


Hotellet hittade vi efter endast en enda felkörning, som visade sig vara exakt samma felkörning jag gjort alla gånger jag kört i Stockholm! Underligt.


Hotel Västberga har de underbaraste sängarna i hela Sverige! Wow. Jag ville knappt sova utan bara ligga och halvslumra och njuta över hur skönt det var. Men sov gjorde jag, vaknade och åt frukost!


Själva utställnignen gick mycket bra. För en gångs skull lyckades jag stänga av all nervositet och bara koncentrera mig på Marco och att få honom att framstå i ett bra ljus. Och det gick vägen med ett CK. Tror det hade att göra med att min "luckycharm"-Mia kom och hejade på oss under tävlingen. Clark blev proffs-handlad av Jouni till ett välförtjänt andra CK. I Göteborg ska jag nog ta hand om lillkillen själv dock. Måste ju ta alla chanser till träning nu. Låt dem bara snälla, snälla behålla pälsen till efter den 6 Januari 2009!


Både Marco och Clark blev oplacerade i bästa hane klassen men det gör såklart ingenting. Sötnosar.


Hemresan gick på ett litet kick, förutom att någon glömde att tanka trots att lampan lös. Men genom att köra i 45 km i timmen och med hjälp av farthållaren lyckades vi ta oss till närmaste mack. Precis. Vilken pärs!


Ack Fridha för mesta och bästa sällskapet i helgen!!!


Kommentarer
Postat av: Hilda

Tycker alltid det är roligt att läsa om dina bravader :=), please don't stop! stor kram

2009-01-10 @ 06:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0