Känslomässigt flumm

Här kommer en text, skriven av mig, flummig som bara den. Men det finns ett djup, även om det kanske bara är jag som kan se det. Men om du inte gillar "hjärta-smärta-finna-ro-och-djup"-texter, läs inte vidare ;-)


Tre månader.

Tre månader till studenten. Långt.

Tre månader till jul. Långt.

Tre månader till semester. Långt.

Tre månader.

Tre månader som singel. Kort.

Tre månader på nya jobbet. Kort.

Tre månader av det nya livet. Kort.


Förändring kan komma snabbt och det kan ta år. För mig tog det både och. Jag var väl förberedd, men samtidigt blev jag oroligt överraskad.


Jag hade trott att jag skulle gråta mycket mer. Men som Carrie säger någonstans i SatC så kanske man bara får ett visst antal tårar per kärlek. Och mina var förmodligen sedan länge redan rest-noterade. Kanske.


Det är mycket som har förändrats. Jag börjar bli mig själv igen men samtidigt börjar jag bli någon annan. Jag pysslar, och tycker att det är kul att pyssla (?). Jag städar, och jag lider inte (??). Jag bestämmer mig för saker, och genomför dem(???). Vem är detta? För inte är det jag i alla fall. Inte det jag som jag var mitt rätta åtminstone.


Men vad vet jag? Kanske jag hade tagit tag i mitt kaotiska sinne redan när jag var 19 och blivit en mer ordnings-gillande kvinna om saker varit annorlunda. Men, fördröjning kan vara bra det också.


Jag ångrar ingenting. Det finns så många fina minnen, glädjestunder och kärlek att se tillbaks på. Och hundarna! De hade inte funnits i mitt liv om jag inte gjort de val jag gjort, levt som jag gjort, älskat som jag gjort. Så tack för det och försvinn inte. Lova mig det.


Vilket liv är inte fyllt med viss del smärta? Hur ska man annars kunna uppleva ren lycka? Jag är så glad, så glad att jag gjort de val jag gjort. Samtidigt är jag nöjd med att vara själv. Hitta en grund, en styrka och finna ro.


Jag vill tacka Dig för allt du gett mig. Du vet varför.


Kommentarer
Postat av: Hilda

"Ångra aldrig sakerna du gjorde, bara sakerna du inte gjorde." Den du är idag är pga alla val du tagit i livet, och varför ska man se tillbaka och ångra det. Det har format dig till dagens Rebecca, och jag skulle inte vilja ha det på något annat sätt! Du blomstrar ju nu :). Ta hand om dig! Stor kram

2009-01-21 @ 06:18:37
Postat av: LizL

Du vet att du är precis så go och glad som vi alla vill ha dig gumman. Är det fortfarande middagsbjudning på fredag?? Vi ser glatt fram emot det allihopa.



Kramis.



Ps: Töserna vill sjunga!! Hahaha

2009-01-27 @ 09:35:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0