Jag önskar mig ett hus med...

Jag vill göra om mer hemma men det finns ingen tid till det. Att arbeta, plugga och ta hand om allting annat gör att tiden rusar iväg. Det är klart kul för jag älskar mitt jobb, skolan är jätte spännande och förutom den där eviga städningen har jag ett väldigt kul liv utanför allt det andra med familjen, släkt, vänner och hundarna. Men ändå: Jag vill ordna till och få det precis så fint och mysigt som jag har det i mina tankar.


Jag vill:


* I vardagsrummet: Köpa gardinstänger och få upp gardinerna. Hämta hem hörnskåp och soffbord från farmor och få upp tavlor/bilder på hundarna. En ny taklampa samma som andra.


* I köket: Måla om köksluckorna. Klä om stolsitsarna. Få dit en bänkskiva. Och fixa till den hemska målningen på väggarna. Sätta upp en list och hitta på något häftigt på väggen bakom den blivande bänkskivan. Köpa ett rustikt, mörkt alt. mycket slitet köksbord.


* I hallen: OJ! Vill måla om allt i olika grå nyanser. Lägga in nytt golv. Måla/lacka om trappan. Lägga ny ”matta” i trappan. Ordna mysiga sovplatser till hundarna i ”ovanhallen”. Nya hyllor till telefon


* I gästrummet: Köpa ny säng från Ikea med utdragssäng. Få upp det stora klädskåpet från pappa och K. Få upp gardiner och taklampa.


* I sovrummet: Fixa fint i fönstret. Ordna till väggarna så att de blir ”spännande”. Byta ut lampan.


* I blivande klädkammaren/kontor: Fixa allt. Röja ut allt hemskt skräp. Ut med matta. Nytt golv. Måla om väggarna. In med skrivbord. In med säng. In med byråer, klädhängare, spegel, lampa… massor. Detta vill jag göra nununununu!!!


* Källaren: Organisera till allt i tvättstugan. Röja upp allt i ”första rummet”.


* Badrummet: Tja… här måste allt bytas… det får vänta tills jag är 30… suck.


* Utomhus: Måla om huset! Upp med staket. Utöka hundgården. Fixa till hundhuset.


Varför gjorde jag nu så här? Nu blev det ju så mycket mer synligt vilken långlånglång lista det är. Oki, steg 1: Köpa gardinstänger, få upp gardiner, och upp med möblerna från farmor. Sen är vardagsrummet klart. Plus att jag kan byta ut lampan i sovrummet till min underbart vackra lampa som bor i källaren med alla trollen just nu (ja jag vet, det kan låta elakt att trollen bor i källaren men de är så rädda för Clark… har försökt att berätta att han bara är ett väldigt lurvigt troll… men men…). Det får bli steg 1. Lampan får upp ikväll. På torsdag köper jag gardinstängerna och nästa tisdag hämtar jag i alla fall soffbordet och skåpet får jag ta under semestern. Semestern får nog också gå till att röja ut och förbereda blivande klädkammaren/kontoret. It’s a good plan babe!


Dagens ordspråk: Kvistar är människor de också!


Dagens frukt: Päron


Dagens outfit: Naken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0