Blodomloppet 2011

Inför mitt livs andra lopp kändes ditten och datten inte alls bra kan jag tala om.

Jag åt inte rätt alls, var trött (som så ofta :-( ), försenad, vädret var halvdant, vi hittade ingen parkering, hittade inte var jag skulle hämta ut min nummerlapp... bla bla bla. Sånt är livet!

Allt kom i alla fall på plats tillslut och loppet kom igång. Trångt som attsingen var det. Under vissa delar av loppet kunde man inte annat än att promenera för det var en ren omöjlighet att slinka förbi i de små passagerna. De två första km var värst sedan släppte klungan lite. Då släppte även plågorna i kroppen allmänt som brukar komma i början av varje träningspass. Det gäller bara att intala sig själv att det blir bättre om man bara håller ut.

Trots att loppet annonserades ut som “5 km” så var det enligt min gps 5,71 km så någon jämförelse rakt av kan inte göras. Men de första 5 km sprang jag på 33 minuter och 4 sekunder så det är jag absolut nöjd med. Hela 4 minuter snabbare än vad jag sprang vårruset på! den totala tiden för loppet blev 37 min och 16 sek.

Fick en “ny” maxpuls: 190 slag/minut vilket nog hade mycket att göra med att jag inte hade en av mina bästa dagar fysiskt men att jag ändå pressade mig till max hela vägen ut. Även om det var hemskt den sista kilometern så var det verkligen värt det i efterhand.

Fast det blir nog inget mer “Blodomlopp” för mig. Alldeles för många, trånga passager och total avsaknad av information vid starten. Men det finns många andra lopp att satsa på istället!

Nu framöver blir det Malmömilen den 18 juni. Isch. Har fortfarande 4 kilometer kvar tills jag är där men jag har också mer än 3 veckor på mig (med ett superbra träningsschema som jag har komponerat ihop) innan jag måste stå där vid startlinjen inför milen.
Röd som en tomat men grymt nöjd med mig själv!


Kommentarer
Postat av: n00bis

Vad duktig du är tjejen! Längtar tills jag kommit så långt att jag kan börja springa =)

2011-05-25 @ 21:00:03
URL: http://overviktig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0