Yeay wuhu för mig!

Äntligen har jag kommit igång ordentligt med träningen igen. Yeay!


Efter Vår Ruset förra veckan så har jag sprungit 5 km 2 gånger på hemmaplan och klarat springa hela sträckan varje gång. Nu tycker jag inte att man ska se det som ett nederlag om man går delar av en jogging-runda för ibland kan det vara det bästa man kan göra för att klara en längre runda. När jag nu ska börja öka upp mina rundor tänker jag inte bli besviken om jag vill gå en minut här och där. Hell no! Men om jag springer ett lopp hade det såklart varit underbart att kunna springa hela sträckan.


Förra året lånade jag ut min cykel och har nu äntligen fått iväg mig själv att hämta hem den. Sen gjorde jag något jätte dumt. Jag gav mig, direkt, ut på en 1,8 mils runda. Ingen bra idé. Min rumpa gjorde så galet ont att jag nästan började gråta om jag behövde sätta mig ner. Så jag lät baken vila några dagar och nu har jag börjat arbeta upp en vana av att cykla istället. Så igår cyklade jag 5 km och idag 6 km och även om det forfarande gör ganska ont nu efteråt och under de första 5 minuterna på cykeln så är det inte alls lika illa nu som då.
Ser fram emot att kunna cykla rundor under sommaren med en härlig ljudbok i lurarna. När jag springer vill jag ha musik men när jag cyklar är det jätte mysigt att lyssna på en härlig bok. Just nu är det Viveca Stens I grunden utan skuld. Har lyssnat på de två första böckerna i serien tidigare och har nu två stycken kvar att njuta av. Wonderful!


Det bästa den senaste veckan: Min nya underbara träningsklocka inkl. pulsband. Yeay! Älskar att kunna se all statistik för min träning!!!



Kommentarer
Postat av: Cillan

Åh, tack för tipset. Är det russin i?

2011-05-10 @ 13:08:31
URL: http://fettillhet.blogg.se/
Postat av: Cillan

Äsch då... Jag hatar russin...

2011-05-10 @ 13:54:18
URL: http://fettillhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0