ViktVäktarna Vecka 1 - Början

Nu har jag tagit första steget till att må bättre (ännu en gång... suck) och den här gången hoppas jag innerligt att jag ska hålla ut och att jag ska få ordentligt med stöd, både hemifrån och från vänner... jag kommer inte palla det här annars även om motivationen verkligen finns där, just nu.


Jag kan nämligen se vart den vägen jag är inne på nu leder, och det är inte positivt. Jag vill slippa tyngden, plågorna och diabetesen. Viktväktar konsulenten på mötet idag frågade, eller snarare bad oss, att tänka efter varför ville gå ner i vikt. Självklart är det för att ?bli snyggare? för min del, men bara för att kunna vara mer bekväm med mig själv och med min kropp. Men det är även för det jag just beskrev: att kunna röra mig mer fritt, känna mig frisk och bli piggare. F*n vad härligt det ska bli.

Jag har börjat och slutat så många gånger på ett år som andra gjort under hela sitt vuxna liv. Och detta är säkert inte sista gången men jag har ändå goda chanser att förändra mitt liv här?


  

Någonting som däremot är mycket viktigt nu är att spara 4 points varje dag från och med söndag så att jag nästa lördag har 24 points extra att spendera på diverse göromål? som viiiiin (cidern får jag nog hålla mig borta från? där är ju 7p i en halv liter? iiiieeee). Jag tror att det kommer gå mycket dåligt med det men jag ska i alla fall sträva efter det.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Lycka till Rebecca! Jag har också kört igång med VV idag och hittills har det gått bra. Är faktiskt inte så hungrig som jag brukar vara, otroligt nog. Det här fixar du!

2007-01-02 @ 21:15:00
URL: http://sofiaiform.blogg.se
Postat av: Linnea

Lycka till nu! Det går nog bra. Nu ä det ju nytt år och nytt hopp :D

2007-01-02 @ 21:26:03
URL: http://linneadruid.blogg.se
Postat av: Hilda

Tjena Rebecka!! Har hittat din blogg som hittils verkar gå riktigt bra! Go fortsättning på dig iom nya året och lycka till med vv; du både kan och kommer klara av det gö' bra! Puss Puss

2007-01-05 @ 01:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0