Smått och gott vecka 43

Lasse

Lasse jobbade på sjön tyckte jag att det var oerhört jobbigt. Jag hade nämligen bara honom i min absoluta närhet och när han inte var hemma, ja, då kändes det nästan som om jag inte kunde fungera. Nu ska Lasse iväg en vecka på sjön igen och jag kommer att sakna honom jätte, jätte mycket. Men nu har jag våra två håriga monster som håller mig sällskap. Plus att alla mina kompisar inte bor i UK numera :-D. Men att Lasse ska flyga för allra första gången och att jag inte kommer vara där: DET är inte det minsta lilla ok :-P.

Fest hos Iréne

Årets fest vad gäller roligaste tema i alla fall. Homeparty i härlig bemärkelse. Jag tog en bild av alla produkter... men vid närmare eftertanke så håller jag nog den för mig själv. Det var en låååång resa hem sedan efter den roliga festen. Åkte från Iréne tjugo i ett och var hemma halv tre... inte världens kortaste resa precis. Men det var värt det för det var en jätte lyckad fest, även om jag kände att jag var tvungen att åka först när jag väl började komma igång. Men får ta igen det nästa gång när man förhoppningsvis har en hundvakt... och då inte behöver oroa sig för raserad inredning :-D

Skolan

Jag vet inte vad de som planerat mitt schema har sysslat med. Förmodligen har de varit höga när de satte ihop det för den här delkursen har ännu inte har haft en enda vecka som inte haft en flyttad föreläsning eller ett om ändrat seminarie.

Hundarna

Glad, glad, glad!!! Efter att ha blivit smått förtvivlad har jag nu äntligen hittat en lämplig hundrunda på 5 km. Perfekt, knappt någon väg som är vidare trafikerad så man kan både gå och cykla längs den. Så nu ska vi träna upp kondis på tjockisen Marco och kanske få Adam att börja äta igen, den kräsne tönten.

Huset

Den här veckan har det inte hänt mycket. Ibland har man andra saker som får gå före... som skola, älsklingen och hundarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0