Telenor...

Hur kan det vara 4 månader och 2 veckor sen jag uppdaterade min blogg? Det är ju helt sjukt. Men jag skyller det hela på att jag inte har haft något internet.

Vet ni hur otroligt svårt det är att få ut ett nytt internetmodem om det man har haft är spårlöst försvunnet?

1. Du måste komma ihåg att ringa till Telenor och anmäla förlusten.
2. Du måste pricka in rätt tillfälle att ringa för att inte ringa samtidigt som resten av svenska folket.
3. Du måste sen ringa till försäkringsbolaget istället, som självklart redan gått för dagen när du väl har kommit så här långt.
4. Du måste prata med världens tråkigaste tant på försäkringsbolaget som bara blankt vägrar förstå hur ett modem bara spårlöst kan försvinna.
5. Du måste ringa och polisanmäla förlusten. Wow hur intelligent Den polisanmälan såg ut. " Försvann när: Vet eg. Försvann hur: Vet ej. Osv. "
6. Du måste vänta 1 vecka på att få hem polisanmälan.
7. Du måste åka till en Telenor butik och faxa polisanmälan till försäkringsbolaget (självklart så glömmer du nu också polisanmälan hos Telenor och måste därför hålla tummarna för att inte behöva upprepa steg 5-7).
8. Du måste vänta på att ärendet blir godkänt av den sura tanten på försäkringsbolaget...
9: Du måste gå till Telenor butiken och nära nog gråta krokodiltårar för att få låna ett lånemodem då din egen leverans fortfarande inte skickats trots att ärendet blev godkänt mer än 1 vecka tidigare.

Och här är jag nu och väntar fortfarande på ett sms om att mitt modem är levererat ska dyka upp i min mobil... suck.

Kommentarer
Postat av: Lina

Haha, vilket stök... Hoppas du kan komma igång och blogga igen snart :-) Och att allt är bra med dig och vovvarna!

2009-06-08 @ 23:35:37
URL: http://www.bachwi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0