Motivation = Gone!

Jag ligger jätte efter med träning och promenader den här veckan. För att komma upp i min planerade distans måste jag gå 9,3 km varje dag, plus att jag måste springa varje dag. Det är ganska uppenbart att jag inte kommer att klara av att göra det. Känns jätte tråkigt att jag inte gjort någonting på tre dagar. Latlatlatmask!

Och det finns verkligen ingenting annat att skylla på än just lathet. Inga skador, inte för lite tid och inget annat! Men idag ska jag i alla fall ut med hundarna och varandra 7,5 km i trakterna runt lägenheten och till kvällen brukar jag och älsklingen alltid gå 2,5 km så idag blir det en bra dag.

Detta är nog första gången sedan jag kom igång med tränandet på riktigt som jag käner att motivationen tryter. Kost-mässigt har där varit dalar och toppar med träningen har fungerat!!!

Men just nu i den här sekunden prick 10.38 känner jag bara: “Blaha varför? Jag går och lägger mig och sover en stund.”

Kommentarer
Postat av: ida

du klarar det! vi har alla motivationsbrist till och från.. ibland måste det inte kännas jätteroligt.. ibland funkar det att bara genomföra, utan för mycket tankeverksamhet inblandad.. som du själv skriver.. en långpromenad med vovvarna och en ikväll med sällskap. det låter ju super! peppkram

2011-04-18 @ 11:34:49
URL: http://halsorummet.blogg.se/
Postat av: marta

Rebecca! Ibland har vi alla en och annan svacka, strunta i det som varit. Det spelar ingen roll hur mycket du grämer dig, du kan inte backa tiden. Det är faktiskt så att all träning som blir av är den bästa sortens träning. Lägg din fokus på det du gör, inte det du misslyckas med. De gånger du kommit ut och genomfört promenader, vad hjälpte dig att komma ut? Hitta det som är kul och gör mer av det! Träna ska vara kul och roligt, inte ett ont måste! Släpp stressen över resultaten och njut av resan mot dem!! Kram på dig!

2011-04-18 @ 12:39:07
URL: http://martunia.se
Postat av: n00bis

Vet hur du känner. Just nu har jag en bra matperiod men ingen motion :S Se till helheten och tillåt dig att ha svackor. You can do it =)

2011-04-18 @ 20:18:50
URL: http://overviktig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0