Nej-sägare dra åt skogen!

ste en artikel på aftonbladet om hur det blir vanligare och vanligare att läkare ordinerar motion på recept. En av de otroligt smarta kommentarerna var:

“Man mår mycket bättre med motion, trist bara att vissa måste få motion på recept för att komma igång.”

JA det är trist att det är så men jisses vad jag kände mg träffad. OM det nu varit så att jag inte redan kommit igång med träningen tror jag knappast att jag blivit MER motiverad av att läsa en sådan kommentar från nedväderande sport-entusiasm som inte har den minsta lilla aning om hur svårt det är att ge sig ut på en “enkel” promenad, att ge sig in på gymmet bland alla muskelknuttar eller smyga in på ett friskis pass tillsammans med hurtigbullarna!

Första gången jag sprang så vågade jag bara springa på en slinga i mörkaste Bjärnum-skogen och så fort någon kom i närheten av mig stannade jag och gick. Nu springer jag på eftermiddagarna, mitt i Lund och tajta löparkläder! Yeay me!

Men någon, NÅGON, hade sagt något som ovanstående när jag var på väg ut den där första gången.

Då hade Rebecca stannat hemma kan jag lova!!!

Ibland önskar man att folk tänkte efter lite innan de kommenterar.

Folk lyssnar fortfarande lite mer på läkare. Så överviktiga Theresa som ser rubriken och tänker att kanske är det detta som kan få henne att komma igång och ta sig till en vårdcentral. Men oj... här nere står ju en trevlig liten rad om hur tråkigt det är att folk ska behöva den hjälpen. Theresa stannar hemma. Attans!

Lär er stänga öronen!!! Vi behöver inte all de där NEJ sägarna!!!

Vi säger JA JA JA!!!


Kommentarer
Postat av: 已知 Mohammedi Al-debis™

allt bra?

2011-04-13 @ 12:31:18
URL: http://mohammedialdebis.blogg.se/
Postat av: Sophia ICHIBON

Säg JA till livet! Hörde jag nån som sa, typ i en film. Vem? Hmm...

2011-04-13 @ 13:43:56
URL: http://ichibon.blogspot.com
Postat av: n00bis

Fantastiskt bra skrivet! Tyvärr finns det många "översittare" som tror sig veta bäst och gärna slänger en känga på andra. Dom går även under namnet "idioter" ;)

2011-04-13 @ 14:16:02
URL: http://overviktig.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0