Mina första 100 - Prat


Idag var jag inne på Robines blogg som jag förövrigt nog tittar in på 2-3 gånger om dagen (titta in där, hon e grymme!!) och hon har satt upp, för sig själv, en 100-dagars utmaning. Nu har honäven, tillsammans med en annan galen bloggare (Lina - No Excuses) utmanat andra i en tävling. Jag tänker vara med! Kolla in tävlingen här.

Fun fact: Det är 95 dagar sedan året 2011 omfamnade oss vilket betyder att jag är ungefär 95 dagar inne på min hälsoresa vilket i sin tur betyder att på söndag är jag i slutet av mina första 100 dagar... utan att jag ens visste det! Spladish!

Så nästa 100-dagar kan börja på måndag men tävlingen börjar på fredag så det får bli startskottet!
Sammanträffande? I think not!

På torsdag lägger jag upp mina första 100 (läs 97) i siffror!

Så vad kan jag förändra på 100 dagar? Lite funderingar...

Minska antalet ätarkvällar då chips och glass (och kanske ibland en godisbit) smyger sig in i kostprogrammet
Sällan jag har något direkt godissug så bort med godiset i 100 dagar
Öka promenadernas längd succesivt
Mål: Kunna springa 1 mil
Mål: Vara bekväm med att visa mig på en strand eller vid en pool med måååånga människor
Mål: Minska 8,5 kg (ca 0,6 kg veckan)

Någon som har några brighta förslag??? Please!!!

Kommentarer
Postat av: Robine

Underbara mål för dina 100 dagar och YAY för att du vill vara med!! :D



Hihi, blir alldeles rörd-glad-fullirullan av dina ord. Tack, tack tack!



KRAM och NU KÖR VI!!!

2011-04-05 @ 22:02:27
URL: http://www.varstafeta.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0