De där nedrans promenaderna...

Första veckan på utmaningen har börjat bra. Ligger lite efter med promenaderna men jag få försöka promenera lite längre nästkommande 5 dagar. Halva veckan har ju inte ens gått ännu så ingen anledning att misströsta. Ikväll drar jag med Boyfriend och hundarna ut på kvällsturen så är jag över 7 km på en dag. Toppen! (Undrar om han märker att jag svänger av på ett ställe så att promenaden istället blir 3 km? Kanske inte om han är riiiiiktigt trött...)

Träning igår: Promenad 3,8 km + Löpning 2,5 km på 17 min och 30 sek.

Jag har en 2,5 km runda som jag brukar springa 2 gånger i vanliga fall. Men igår hade jag lite ont om tid för jag skulle hinna göra mig i ordning inför mysigaste tjejkvällen i Malmö efteråt. Sprang för första gången (förmodligen i hela mitt liv!) 2,5 km i ett sträck. Helt underbart!!! Hade det inte varit att jag haft kort om tid igår hade jag inte pushat mig så för at klara springa hela 1 varvet på min vanliga runda! Wuhu! Och det bästa av allt var att jag inte ens kände mig det minsta slutkörd. Så jag ser fram emot rundan i morgon. Go Go Go!

Och jag lyckades ta mig iväg till tjejkvällen minnsan... fast sminkningen fick jag fixa på bussen. Blev en hel del ProPoints som försvann under kvällen med vin och popcorn (fast snälla Emelie hade lagat en mycket ViktVäktar anpassad måltid så där sparade jag samtidigt in en hel del!).

Träning idag: Promenad 4,2 km + 2,5 km (kvällens promenad...)

Dag 2 (100) har visat sig vara helt händelselös, i alla fall fram till kl 17:55. Vi får se vad som händer härefter...


Föresten så är vi nog fortfarande inte ett fullt lag till Vårruset, sista anmälningsdag är den 14e april och jag vill så gärna se vad som är i den där picknick-påsen!!! HÄNG PÅ!!!




Kommentarer
Postat av: Jannica

Du är jätte duktigt :):)

Hoppas du når ditt mål.

Kram

2011-04-09 @ 18:38:54
URL: http://jannicaaenneby.blogg.se/
Postat av: ♥ Nina ♥

Men gud så gulligt av dig!

Det vore supersnällt!

Ska springa vårruset i maj, å sedan hade jag tänkt ta milen i höst oxå! =) Så peppad!! =)

2011-04-09 @ 19:46:39
URL: http://snostjarna.blogg.se/
Postat av: Z

Hej!

Vet inte om jag tackade dig eller ej för boktipset. Gjorde jag det så får det bli en gång till.

Tack så jättemycket. Ska gå och se om jag hittar den boken någonstans.



Lycka till på viktresan!

2011-04-10 @ 08:59:12
URL: http://tassandetassar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0