And we're off!

Nu har jag strukturerat upp min löpträning med hjälp av den nya tidningen Spring dig i form (nr3 2011).

Vecka 1: Intervalllöpning (2 minuter spring + 2 minuter gång) x 6

Idag tog vi (jag och Adam) oss runt ca 4 km på totalt 30 minuter totalt med lite uppvärmning och nedvärvning. Men att springa tillsammans med vovve på en slinga inne i stan var inte en så toppenbra idé. Vid ett tillfälle blev jag lite irriterad på en man som hade tre stycken dvärgschnauzrar i (förfärliga) flexikoppel och som stod med armarna över huvudet för att hålla hundarna borta från Adam som bara försökte passera med tre minisar bitandes i pälsen. Kanske dags att införskaffa kortare koppel herrn???

Dagens bästa: Löparkläder i funktionsmaterial köpta för födelsedagspengarna från mormor och farmor! Tyvärr är nog byxorna för stora i midjan men jag ska nog komma på en lösning för det... men det var underbart att springa i alla plaggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0