Where Im At!

Jag har varit med i ViktVäktarna i 6 veckor nu och jag har även tränat i 6 veckor. Kan knappt tro det själv men jag börjar känna att jag har mer energi och att jag ser fram emot att träna, åka och handla och planera mina måltider. Man måste ju tycka att det är kul att räkna precis allting som man äter och hur mycket som träningen ger för att man ska orka med VV i lägnden och jag tycker att det är kul. Plus att det gör att jag har någonting att göra framför tvn istället för att snaska i sig massa gott.

 

Två gånger tidigare har jag gett VV en halvhjärtad chans. Första gången var när jag var 18 och gick tillsammans med familjen. Den gången höll det i tre veckor. Efter det gick jag med i Viktklubben via Aftonbladet och gick faktiskt ner till 70 kg. Det vikten höll jag nog i några månader men sen blev skolan för mycket, blev kär i en pojk… osv. Efter det har jag sakta men säkert stigit upp de 25 kg mer som jag väger idag. När jag var 22 tänkte jag att jag testar igen men jag var då i det värsta förhållandet och mådde extremt dåligt allmänt så förutsättningarna var kanske inte de absolut bästa och när jag tröttnade efter andra mötet var jag inte direkt besviken. Jag kunde helt enkelt inte bry mig mindre.

 

Oki så man ska ju börja träna då också för tydligen förkortar man sitt liv med miljarder år om man sitter framför tvn för mycket (vilket för mig är väldigt lätt hänt).  Så nu har jag jympa en gång i veckan och orientalisk dans på söndagar. Jympan har jag varit mycket duktig på och gått varje vecka i fem veckor nu men missade tyvärr förra veckan. Buhu!

 

Har hittat lösningar för att slippa gå på en massa gruppträningar: Träningsvideor med Jillian Michaels från Biggest Loser. De är inte långa men hjälp var slut man är. Jag har både Jillian Michaels - 30 Day Shred (som tar ordentligt på magmusklerna och benen blir som av gummi efter bara 23 minuter) och Jillian Michaels – Cardio Kickbox (som bara kör slut på en totalt… än en gång på knappt 25 minuter).

 

Nu ser jag bara till att träna 3 gånger i veckan, vilken ordentlig träning som helst. Dansen som jag är på ibland räknar jag mest som en mjukgörande träning för det är verkligen vad den är men inte jätte effektiv när det gäller att bränna kalorier (eller om man är Viktväktare kanske man bränner points?). Men att träna för att bli mjukare det är bra det också för jag gissar att kroppen behöver lära sig att röra sig lättare och lättare (muahahaha à wordplay!).

 

Jag försöker träna direkt på morgonen för att jag vet att den träningen allra mest effektiv för fettförbränningen. Någonting med att glykogenet är lågt efter att har blivit använt under natten när man susat sött så på morgonen går man direkt på fettförbrännig… något i den stilen. Det låter i alla fall tillräckligt logiskt för att jag ska tro på det.

Men hur kul är det på en skala från noll till noll att träna direkt på morgonen när man är dödstrött… no fun!

 

Funny thing: Jag är för tillfället medlem på två olika gym. Det händer aldrig att jag någonsin är på något av dem. Och nu har jag ÄNTLIGEN sagt upp dem båda två och det känns äntligen som att jag befriat mig från tvånget att gå och träna och istället känns det som något som jag kanske tillslut kan komma att gilla. Om bara jympa-ledaren kunde byta musik från gång till gång… att alltid stretcha till Björn Skifs är lite creapy…


Kommentarer
Postat av: Annas glada fotoblogg

Åh, Jillian Michaels är min husgud! :)

Kul att det går bra för dig!

2011-03-14 @ 14:53:37
URL: http://www.annablomdahl.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0